رئیس جمهور آلمان عید فطر را به مسلمانان تبریک‌ گفت
کد خبر: 4054660
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

رئیس جمهور آلمان عید فطر را به مسلمانان تبریک‌ گفت

رئیس جمهور آلمان عید فطر را به مسلمانان آلمان و جهان تبریک گفت و این مراسم را بخشی از همزیستی افراد مختلف در کشورش توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Berlin Spectator، فرانک والتر اشتاین مایر در پیامی که خطاب به مسلمانان آلمانی نوشت، گفت: مسلمانان این عید را با هم جشن می‌گیرند. این جشن بخشی از همزیستی جامعه ما در آلمان است.

اشتاین مایر اضافه کرد: عید فطر باعث وحدت در بین مسلمانان می‌شود و شما (مسلمانان) را با سایر ادیان مرتبط می‌سازد.

اشتاین مایر در پیام خود به کرونا و محدودیت‌هایی اشاره کرد که بیش از دو سال است همه مردم از جمله مسلمانان آلمان را محدود کرده است.

وی افزود: در دو سال گذشته، این با هم بودن در یک آزمایش دشوار قرار گرفت. همه‌گیری به این معنی بود که شما نمی‌توانید در کنار هم باشید. می‌دانم که بسیاری از شما از محرومیت از این امر بسیار رنج برده‌اید. بنابراین می‌خواهم از همه شما برای انجام وظایف خود در رعایت قوانین سختگیرانه‌ای که برای تحت کنترل درآوردن همه‌گیری لازم بود تشکر کنم.

وی از مسلمانان به دلیل رفتار محتاطانه، مسئولانه و همبستگی آنها تشکر کرد.

اشتاین مایر گفت: این محدودیت‌ها هنوز هم پایان نیافته‌اند اما من بسیار خوشحالم که امسال می‌توانید با اعضای خانواده، دوستان و همسایگان بیشتری عید فطر را جشن بگیرید.

رئیس جمهور آلمان در مورد میزبانی مسلمانان از پناهندگان اوکراینی تصریح کرد: به خاطر تمایل شما به پذیرش افرادی که از جنگ و ویرانی گریخته‌اند و همه چیز خود را از دست داده از صمیم قلب تشکر می‌کنم. شما کار خارق العاده‌ای انجام می‌دهید. کمک و حمایت شما کمکی مهم و ضروری به زندگی مشترک ما در این کشور است. آنها انسجام ما را به عنوان یک جامعه صلح‌آمیز و بردبار تقویت می‌کنند.

اشتاین مایر در پایان پیام خود گفت که علی‌رغم وضعیت نابسامان، عید سعید فطر خوبی را برای همه مسلمانان آرزومند است. باشد که ایمان شما در این زمان تاریک به شما آرامش و قدرت بیاورد.

انتهای پیام
captcha