برپایی محفل قرآنی یادبود شیخ‌ القراء سابق مصر
کد خبر: 4054812
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۵

برپایی محفل قرآنی یادبود شیخ‌ القراء سابق مصر

محفل قرآنی یادبود دومین سالروز درگذشت «شیخ محمد محمود طبلاوی»، شیخ‌ القراء سابق و رئیس پیشین اتحادیه قاریان و حافظان مصر امروز، 15 اردیبهشت‌ماه، برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»، این محفل قرآنی به همت خانواده مرحوم طبلاوی و به مناسبت دومین سالروز درگذشت این قاری برجسته مصری در منطقه «الاباجیه» واقع در جنوب قاهره برگزار خواهد شد.

محمد الساعاتی، سخنگوی رسمی اتحادیه قاریان و حافظان مصر در این باره گفت: «خانواده مرحوم طبلاوی پس از نماز ظهر امروز پذیرایی اهل قرآن و عاشقان مکتب و تلاوت این قاری بزرگ مصر  در منطقه الأباجیه هستند».

وی افزود: «هیئتی از اتحادیه قاریان و حافظان قرآن مصر نیز در این ختم قرآن که ثواب آن به روح مرحوم محمد محمود طبلاوی اهدا می‌شود، شرکت خواهند کرد».

مرحوم محمد محمود طبلاوی از قاریان برجسته مصر و جهان اسلام بود که در 14 نوامبر 1934 میلادی متولد شد و بنابر گفته «محمود السعدنی» از نویسندگان و روزنامه‌نگاران مصری آخرین دانه تسبیح از نوابغ تلاوت بود.

وی در 10 سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد و در 16 سالگی به قاری مورد علاقه بسیاری از خانواده‌های بزرگ مصر تبدیل شد.

مرحوم طبلاوی در طول عمر خود به 80 کشور جهان سفر کرد و در بسیاری از مسابقات بین‌المللی قرآن به‌عنوان داور حضور داشت و به «پدیده عصر» ملقب شد.

شیخ محمد محمود طبلاوی در 5 می 2020 میلادی(12 رمضان 1441 هجری قمری) در سن 86 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام
captcha