بازگشت فعالیت مساجد مصر به وضعیت پیش از کرونا
کد خبر: 4054941
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

بازگشت فعالیت مساجد مصر به وضعیت پیش از کرونا

وزارت اوقاف مصر اعلام کرد که فعالیت‌های مساجد و زیارتگاه‌ها در مصر از روز یکشنبه پیش رو به وضعیت قبل از کرونا بازمی‌گردد.

به گزارش ایکنا به نقل از القاهره 24، وزارت اوقاف مصر اعلام کرد طبق دستور‌العملی که این وزارتخانه ابلاغ خواهد کرد نظام بازگشایی مساجد از یکشنبه آینده به طور کامل به وضعیت عادی خود بازخواهد گشت.

بر اساس این دستورالعمل کلاس‌های آموزش قرآن و احکام اسلامی و همچنین زیارت مقامات و زیارتگاه‌ها در غیر از اوقات نماز به طور کامل از سر گرفته می‌شود و صحن مسجد امام حسین(ع) هم در طول روز به روی نمازگزاران و زائران باز خواهد بود.

بازگشایی کامل مساجد بنا به پیشنهادی بوده که محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر به مصطفی مدبولی نخست وزیر ارائه کرد و او این پیشنهاد را پذیرفت.

پیش از این برگزاری کلاس‌های مربوط به دروس دینی در مصر در مدت زمان بسیار محدود و مختص برخی مساجد بود و اقامه نمازهای یومیه نیز در مدت زمان مشخصی انجام می‌شد.

همچنین نمازخانه‌های زنان در مساجد مصر نیز پس از ۲ سال ممنوعیت، در ماه رمضان امسال بازگشایی شد. این نمازخانه‌ها در سال ۲۰۲۰ به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بسته شده بود.

به تازگی هم «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر پس از بازسازی مسجد امام حسین(ع) قاهره مشهور به مسجد رأس‌الحسین، در این مکان حضور یافت و نماز خواند.

پس از آتش‌سوزی ۳۰ ژانویه گذشته در مجاورت مسجد، دولت مصر کار بازسازی این مکان مقدس را در دست گرفت و با هزینه 150 میلیون پوند مصری (حدود هشت میلیون دلار) کار بازسازی و تعویض ضریح و بازسازی داخل حرم را به پایان رساند.

انتهای پیام
captcha