مسلمانان روسیه حامی قدس در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل هستند
کد خبر: 4055039
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
مقام اسلامی روسیه:

مسلمانان روسیه حامی قدس در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل هستند

رئیس شورای فتوای روسیه در دیدار با هیئتی از حماس ضمن اشاره به برگزاری 30 ساله مراسم روز جهانی قدس در مسکو تأکید کرد که مسلمانان روسیه حامی آرمان فلسطین باقی می‌مانند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، راویل عین‌الدین، رئیس شورای فتوای روسیه جمعه، 16 اردیبهشت در محل اقامت خود در صحن مسجد جامع بزرگ مسکو میزبان هیئتی از حماس به ریاست موسی ابومرزوق، نائب رئیس و عضو دفتر سیاسی این جنبش بود.

عین‌الدین در این دیدار بر حمایت مسلمانان روسیه از فلسطینیان تأکید کرد و گفت: اوضاع فلسطینیان در قدس بسیار دشوار است و ما از نزدیک تحولات را پیگیری و با آنها اعلام همبستگی می‌کنیم و چنانچه ممکن بود از هیچ تلاشی برای کمک به آنها دریغ نمی‌کنیم.

رئیس شورای فتوای روسیه تأکید کرد: بیش از 30 سال است که مراسم روز جهانی قدس در مسجد جامع مسکو برگزار می‌شود و امسال متأسفانه این مراسم در سایه تشدید خشونت‌های اسرائیلی‌ها علیه فلسطینیان و هتک حرمت مسجد الاقصی بود.

وی با اشاره به دعای مسلمانان روسیه برای حل سریع مناقشه فلسطین و اسرائیل گفت: آنها از خداوند متعال می‌خواهند که صلح را در سرزمین فلسطین برقرار کند.
عین‌الدین گفت: روسیه هم نظیر اتحاد جماهیر شوروی سابق قطعنامه شورای امنیت در تشکیل کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت می‌شناسد و از تلاش‌های دیپلماتیک روسیه برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل تمجید می‌کند.

ابومرزوق هم در دیدار از شورای فتوای روسیه و همه مسلمانان این کشور در حمایت بی‌وقفه از فلسطین و موضع ثابت آنها در قبال آرمان فلسطین قدردانی کرد.

هیئت حماس از چهارشنبه برای انجام پاره‌ای گفت‌وگوها با مقامات روسیه در خصوص پرونده‌های متعدد به مسکو سفر کرده است.

انتهای پیام
captcha