مسابقات علمای جوان مسلمان روسیه برگزار شد
کد خبر: 4060803
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

مسابقات علمای جوان مسلمان روسیه برگزار شد

یک دوره مسابقه ویژه دانشجویان علوم دینی روسیه در زمینه علوم دینی، قرآن و نماز در داغستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسلام راشا،  مسابقات علمای دینی و حافظان جوان مسلمان روسیه یادبود سعیدبیگ دایتوف (از علمای فقید روسیه) در شهر خاساویورت در جنوب داغستان برگزار شد.

این مسابقه 24 می(اول خرداد) آغاز شد و بیش از 270 جوان از سراسر روسیه در آن شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در رشته‌های معارف اسلامی، قرائت قرآن و نماز به رقابت پرداختند. هفت شرکت‌کننده برتر در هر بخش به فینال راه یافتند.

در نهایت نفرات برتر علوم دینی و حفظ قرآن یک دستگاه خودرو جایزه گرفتند و  در بخش نماز به نفر برتر جایزه نقدی داده شد.

محمد منگویف، معاون مفتی جمهوری داغستان به نمایندگی از مفتی این منطقه شیخ احمد افندی به حاضران خوش‌آمد گفت و از برگزارکنندگان این مراسم تشکر و تأکید کرد که چنین رویدادهایی به اتحاد مسلمانان کمک می‌کند.

وی افزود: این مسابقات بسیار موفق بود. معتقدم که همه چیز در بالاترین سطح سازماندهی شده بود، به خصوص که تعداد شرکت‌کنندگان هر سال در حال افزایش است. برای کسانی که شرکت می‌کنند انگیزه خوبی وجود دارد. برندگان در همه بخش‌ها جوایز ارزشمندی دریافت می‌کنند.

در بخش علوم اسلامی مقام اول و خودروی فولکس واگن پولو به احمد ایساگاژیف، دانشجوی دانشگاه اسلامی داغستان(DIU) در شهر ماخاچ قلعه داده شد. در این بخش تمامی جوایز به دانشجویان دانشگاه اسلامی داغستان تعلق گرفت.

انتهای پیام
captcha