بررسی فرصت‌ها و چالش‌های وحدت اسلامی در ابوظبی
کد خبر: 4055053
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

بررسی فرصت‌ها و چالش‌های وحدت اسلامی در ابوظبی

شورای جهانی جوامع مسلمان(TWMCC) کنفرانسی بین‌المللی را با حضور نمایندگان بیش از 150 کشور برای بحث در مورد موضوع «وحدت اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌‌ها» برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری امارات (وام)، این رویداد در مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی (ADNEC) برگزار می‌شود.

علی رشید النعیمی، رئیس شورای جهانی جوامع مسلمان TWMCC، در سخنانی با اعلام خبر برگزاری این کنفرانس گفت: موضوع وحدت اسلامی همواره یکی از موضوعات کلیدی بوده است که دانشمندان مسلمان از قرن بیستم به بررسی آن پرداخته‌اند و با ظهور جنبش‌های ضد استعماری در عصر جدید بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: وحدت اسلامی، تمدنی پیشرو ایجاد کرده که به پیشرفت بشریت کمک و وحدت اجتماعی و فرهنگی جهان اسلام را شکل داده است و جهان اسلام در عرصه‌های علم، هنر، ادبیات، فلسفه، معماری، نجوم، ریاضیات، پزشکی و موسیقی گام‌های بزرگی برداشته است.

وی سپس خاطرنشان کرد: وحدت فرهنگی که قرن‌ها دوام داشته و همچنان اقوام و تمدن‌های مختلف را با هم متحد ساخته، الگو و مروج کثرت‌گرایی، همزیستی و گفت‌وگو و تبادل فرهنگی است.

این کنفرانس بین‌المللی با شعار «وحدت اسلامی: مفهوم، فرصت‌ها و چالش‌ها» در روزهای 8 و 9 می (19 -20 اردیبهشت) برگزار خواهد شد و به بررسی تاریخ وحدت اسلامی و تأثیرات آن بر همه جنبه‌های زندگی و همچنین نقش آن در ایجاد تمدن بشری و شرایط تاریخی که منجر به کاهش درک وحدت اسلامی و باورهای غلط پیرامون آن شده می‌پردازد.

النعیمی توضیح داد که در این کنفرانس نزدیک به 100 مقاله دانشگاهی مورد بحث قرار خواهد گرفت و سخنرانی‌های کلیدی در مورد موضوع اصلی ارائه خواهد شد. همچنین 105 سخنران از کشورهای مختلف از جمله نمایندگان تشکل‌های مذهبی، سیاسی و دانشگاهی به همراه رؤسای  جمهور و نخست‌وزیران چند کشور اسلامی، مفتیان اعظم، دانشگاهیان، رؤسای دانشگاه‌ها، اساتید، کارشناسان، روشنفکران، پژوهشگران و هنرمندان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha