واکنش‌های جهانی به طرح رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی جدید
کد خبر: 4055281
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱

واکنش‌های جهانی به طرح رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی جدید

اداره شهرسازی رژیم صهیونیستی جمعه از نشست کمیته فرعی شهرک‌سازی شورای عالی مسّاحی برای تصویب طرح ساخت چهار هزار واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها خبر داد؛ از سویی قطر و اتحادیه عرب ضمن محکومیت این تصمیم خواهان توقف فوری این طرح شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این اقدام در آستانه سفر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی 48 انجام می‌شود. 

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی می‌کوشد تا در جریان این سفر نشستی را با حضور مقامات کشورهای امضا کننده توافقنامه ابراهیم برگزار کند.  

واکنش قطر به طرح جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی

قطر نسبت به طرح جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت چهار هزار واحد مسکونی برای یهودیان در کرانه باختری هشدار داد و آن را نقض صریح قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی دانست.

وزارت خارجه قطر امروز شنبه طی بیانیه‌ای خواستار تحرک فوری جامعه بین‌الملل برای ممانعت از اجرای این طرح و ملزم نمودن رژیم صهیونیستی به توقف شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین شد.

در این بیانیه آمده است: طرح‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی پیش روی تلاش‌های بین‌المللی برای اجرای راه‌حل تشکیل دو کشور و مانعی اساسی بر سر راه عملیات صلح با تکیه بر قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی است.

وزارت خارجه قطر بار دیگر بر موضع ثابت خود در حمایت از قضیه عادلانه فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

هشدار اتحادیه عرب نسبت به توسعه شهرک‌سازی

همچنین اتحادیه عرب نسبت به پیامدهای طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت چهار هزار واحد مسکونی جدید برای یهودیان و تخریب 12 روستا در منطقه مسافر یطا در استان الخلیل هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دبیرخانه اتحادیه عرب امروز شنبه در بیانیه‌ای ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به موجب قوانین بین‌الملل جنایت علیه بشریت خواند.

این اتحادیه در مورد پیامدهای اجرای چنین طرحی بر ثبات و امنیت جهانی هشدار داد و این طرح را جنایتی در حق ملت فلسطین در چارچوب جنایت پاک‌سازی نژادی دانست.

اتحادیه عرب تصریح کرد: این طرح‌ها تصویرگر اوج نژادپرستی و تبعیض نژادی در حق فلسطینیان در سایه سکوت جامعه جهانی است که همین مسئله موجب تشویق هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان شده است.

این اتحادیه بر ضرورت عمل جامعه بین‌الملل به ویژه شورای امنیت به مسئولیت‌های خود و توقف شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین تأکید کرد.

اتحادیه عرب همچنین خواستار ملزم ساختن رژیم صهیونیستی به پایبندی به قوانین بین‌الملل و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی و تأمین حمایت‌های لازم از ملت فلسطین و تلاش برای پایان اشغالگری شد.

انتهای پیام
captcha