واکنش سازمان همکاری اسلامی به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4055567
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
تحولات فلسطین/

واکنش سازمان همکاری اسلامی به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

منابع عبری از دستگیری مجریان عملیات استشهادی العاد در شرق تل آویو از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند، از سویی سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت طرح جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی خواهان اقدام سازمان‌های بین‌المللی برای توقف این طرح شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این منابع تاکید کردند: نیروهای ویژه ارتش پس از گذشت چهار روز، صبحی صبیحات و اسعد الرفاعی مجریان عملیات العاد را در نزدیکی منطقه «رأس العین» در سرزمین‌های اشغالی 1948 بازداشت کرده‌اند.

روزنامه معاریو نیز اعلام کرد: مجریان عملیات العاد در بیشه‌ای در فاصله 500 متری منطقه العاد در شرق تل آویو بازداشت شده‌اند.

در عملیات استشهادی العاد، سه صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 10 نفر دیگر زخمی شدند. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی اسرائیلی چهار روز کامل در جست و جوی این دو جوان فلسطینی بودند.

واکنش گروه‌های مقاومت به دستگیری مجریان عملیات العاد

جنبش مقاومت اسلامی حماس پس از بازداشت مجریان عملیات استشهادی العاد در شرق تل آویو تاکید کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی با وجود برخورداری از سلاح اتمی، به خاطر این دو جوان به طور کامل و یکپارچه به حالت آماده‌باش درآمد.

این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد: به قهرمانان عملیات العاد که ضعف و سستی سیستم امنیتی دشمن را برملا کرده و برای حمایت از مسجدالاقصی دست به این عملیات قهرمانانه زدند، درود می‌فرستیم.

محمد شلح، رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه قهرمان عملیات العاد مایه افتخار ملت و ملت ماست، افزود: اشغالگران تلاش کردند دستگیری این دو قهرمان را به صورت صوتی و تصویری منتشر سازند تا قدرت و تسلط خود را نشان دهند اما این رژیم به اعتراف ژنرال‌های خود شکست خورده است.  

سازمان همکاری اسلامی خواهان توقف شهرک‌سازی در اراضی اشغالی شد

سازمان همکاری اسلامی طرح‌های اشغالگران، ساخت چهار هزار واحد مسکونی جدید در سرزمین اشغالی فلسطین و تخلیه و تخریب 12 روستای فلسطینی در منطقه یاتا در جنوب الخلیل را محکوم کرد.

این سازمان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد: تداوم سیاست شهرک‌سازی تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

سازمان همکاری اسلامی از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواست تا قطعنامه‌های خود را اجرا کنند و تمامی طرح‌های شهرک‌سازی در تمامی اراضی اشغالی فلسطین را متوقف کنند.

این سازمان همچنین از نهادهای بین‌المللی خواست تا رژیم صهیونیستی را وادار سازد نقض مستمر قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی را متوقف کرده و در قبال جنایت خود علیه مردم فلسطین و مقدسات آن‌ها پاسخگو باشد.

واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به ادعای نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل درباره اینکه دولت اسرائیل در مورد قدس و مسجدالاقصی دارای حاکمیت بوده و تصمیم‌گیر است، اعلام کرد: قدس شرقی جزو لاینفک اراضی فلسطین است.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد قدس اشغالی و مسجدالاقصی واکنش نشان داد و گفت: قدس اشغالی جزو لاینفک اراضی فلسطین است.

ابو ردینه افزود: قطعنامه ۱۹۳۰ سازمان ملل تأکید دارد که مالکیت مسجد مبارک الاقصی، دیوار البراق تنها متعلق به مسلمانان است.

وی تصریح کرد: قدس شرقی به همراه اماکن مقدس اسلامی و مسیحی‌، بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی، پایتخت ابدی کشور فلسطین است.

سخنگوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد: طبق قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت (۲۰۱۶)، قدس شرقی بخشی جدایی‌ناپذیر از اراضی اشغالی فلسطین است و تمامی مظاهر شهرک‌سازی در تمام اراضی فلسطین غیرقانونی است.

وی تأکید کرد: هرگونه تلاش اسرائیل برای مشروعیت‌بخشی به اشغال سرزمین‌های فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی، تلاشی ناموفق است.

انتهای پیام
captcha