شرط عربستان درباره واکسیناسیون زائران حج
کد خبر: 4055346
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

شرط عربستان درباره واکسیناسیون زائران حج

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که شرط اصلی برای ثبت نام زائران فریضه حج امسال انجام واکسیناسیون با واکسن‌های مورد تأیید این کشور است.

به گزارش ایکنا به نقل از العربیه، وزارت حج عربستان سعودی در پیامی اعلام کرد: زائران حج 1443 هجری قمری می‌بایست واکسیناسیون خود در پیشگیری از ابتلا به کرونا را با یکی از واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت عربستان سعودی تکمیل کرده باشند.

این وزارتخانه همچنین گفته است که به‌زودی ثبت نام از داوطلبان مقیم عربستان برای خدمت‌رسانی به زائران از طریق  یک پایگاه اینترنتی ملی و با هماهنگی انجمن‎های دارای مجوز انجام می‌شود و زمان آن هم در سایت رسمی وزارتخانه به زودی اعلام خواهد شد.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی گفته که در پاسخ به برخی سؤالات مطرح شده در صفحه توئیتر آن در مورد الزامات بهداشتی برای موسم حج امسال و همچنین نحوه درخواست برای مشارکت در انجام خدمات داوطلبانه به زائران حج امسال این پیام را منتشر کرده است.

این وزارتخانه همچنین از علاقه‌مندان به حضور در حج امسال در داخل عربستان سعودی خواسته است فریب برخی سایت‌های مشکوک که درباره ثبت نام برای حج یا خدمات رسانی داوطلبانه تبلیغ می‌کنند، نخورند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که موسم عمره برای کسانی که از خارج از کشور با ویزای عمره می‌آیند در 30 شوال ماه جاری(11 خرداد) به پایان می‌رسد.

رئیس سازمان حج و زیارت ایران هم روز گذشته طی نشستی خبری تأکید کرد که ثبت نام برای حج تمتع 1401 از امروز یکشنبه آغاز می‌شود و سه شرط عربستان سعودی را برای زائران اعلام کرد.

حسینی با اشاره به شرط سنی عربستان برای حج تمتع که کمتر از ۶۵ سال تعیین شده است، یادآور شد: سامانه به طور طبیعی از افرادی که بالای ۶۵ سال هستند ثبت‌نام نمی‌کند. بنابراین، متولدان ۱۰ تیر ۱۳۳۶ به بعد می‌توانند ثبت‌نام کنند و این قانون عربستان است.

وی شرط دوم دولت عربستان را واکسیناسیون اعلام کرد و با بیان این‌که عربستان واکسن‌های ایرانی را نپذیرفته است، افزود: عربستان برای حج ۱۰ واکسن را مجاز اعلام کرده است که در بین آن‌ها دو واکسن «آسترازنکا» و «سینوفارم» در سبد واکسن ایران قرار دارد و زائران باید دو دُز را تزریق کرده باشند. اگر واکسیناسیون کامل نباشد ثبت‌ نام به طور طبیعی انجام نمی‌شود. سازمان حج و زیارت برای پیش‌گیری از غافلگیری، از زائران در اولویت خواسته که دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند، چون سابقه داشته که عربستان قوانین را تغییر داده است.

حسینی با اشاره به شرط سوم عربستان در حج، گفت: زائران ۷۲ ساعت قبل از اعزام باید تست PCR انجام داده و گواهی منفی آن را در اختیار داشته باشند. ما امیدواریم همه زائران سالم باشند و مشرف شوند.

انتهای پیام
captcha