لزوم رسیدگی به مطالبات خانواده شهدای روحانی
کد خبر: 4055627
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

لزوم رسیدگی به مطالبات خانواده شهدای روحانی

در دیدار مدیرکل تبلیغات‌ اسلامی سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد‌ شهید و امور ایثارگران استان، به پیگیری رفع مشکلات خانواده شهدای روحانی و رفع ایرادات پرونده‌ای آنان تأکید شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین منصورباقربیک‌تبریزیبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین منصور باقربیک‌تبریزی، مدیرکل تبلیغات‌ اسلامی سیستان‌وبلوچستان ضمن تبریک انتصاب و آرزوی توفیق روز افزون برای محمد‌ناظری، مدیرکل جدید بنیاد‌ شهید و امور ایثارگران استان، با تأکید بر رفع مشکلات پرونده‌ای و خدماتی شهدای روحانی و طلبه استان، گفت: یکی از طلبه‌های فعال در بخش سلامت و غسل و تدفین اموات کرونایی زاهدان، به واسطه اقدامات خود براثر درگیر شدن با بیماری‌ کرونا، جان خود را از دست داد، با پیگیری‌های مختلف از سوی نهاد‌های مختلف، مجوز دفن پیکر این شهید در گلزار شهدا اخذ شد اما موضوع شهید اعلام‌ شدن وی هم‌چنان در دست پیگیری از سوی بنیاد‌ شهید‌ و امور ایثارگران است.

وی با اشاره به قول شهرداری‌ زاهدان برای اختصاص زمین به خانواده این‌ شهید، بیان‌کرد: در راستای خانه‌دار شدن خانواده این شهید، فرمانده‌ قرارگاه‌ نیروی‌ زمینی‌ قدس در جنوب‌ شرق‌ کشور قول ساخت منزل بر روی زمین اعطایی از شهرداری را داده که متأسفانه هنوز شهرداری به این وعده خود جامع عمل نپوشانده و پیگیر این مسئله نیز به عنوان یک اولویت در دست اقدام است.

مدیرکل تبلیغات‌ اسلامی سیستان‌وبلوچستان با یادآوری دیدارهای انجام شده با خانواده شهدای روحانی استان، خواستار پیگیری درخواست‌های آنان از سوی بنیاد‌ شهید‌ و امور ایثارگران شد و گفت: اداره تبلیغات‌ اسلامی در کنار این نهاد، آمادگی هم‌کاری لازم در چارچوب مقررات و مجوزات ابلاغی از سوی سازمان مرکزی را دارا است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین باقربیک‌تبریزی به خواسته پدر و مادر برخی از شهدای استان مبنی بر دیدار با مقام‌ معظم‌ رهبری اشاره و ضمن تأکید بر پیگیری این درخواست، خواستار بهره‌گیری مناسب از جامعه هدف بنیاد‌ شهید‌ و امور ایثارگران استان در حوزه‌های مختلف شد.

سیستان‌وبلوچستان 49 شهید‌ روحانی‌ دارد

مدیرکل‌ بنیاد‌ شهید‌ و امور ایثارگران سیستان‌وبلوچستان، نیز در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم، گفت: این‌خطه پهناور، 49 شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد 12 پیکر شهید در خارج از استان تدفین شده‌اند.

محمدناظری با بیان این‌که کنگره شهدای روحانی استان به همت سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کنگره 4هزار روحانی شهید کشور نیز در 3خرداد ماه امسال در قم برگزار می‌شود که در آن از سه روحانی و طلبه شهید استان به‌صورت ویژه نام برده خواهد شد.

وی با اشاره به این‌مطلب که در این کنگره، نمایشگاهی از آثار و عکس و غیره روحانیون برپا می‌شود، گفت: پرونده شهادت طلبه فعال حوزه سلامت و غسل و تدفین اموات کرونایی زاهدان، دارای کمبودهایی است که با پیگیری نهادهای مرتبط حل خواهد شد.

ناظری تأکید کرد: هر کار و اقدامی یک روال قانونی دارد و باید طی شود و این پرونده نیز در همین مسیر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: خدمات‌دهی و رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران از اولویت‌های بنیاد‌ شهید‌ و امور ایثارگران بوده و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این‌ نهاد، مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند تا پیگیری قانونی لازم برای تحقق درخواست‌ها و رفع مشکلات صورت پذیرد.

وی با اشاره به وجود 35 هزار نفر از جامعه هدف بنیاد‌ شهید‌ و امور ایثارگران در سیستان‌وبلوچستان، تصریح کرد: باید برای این افراد برنامه‌های مختلفی به جز فعالیت‌های خدماتی اجرا شود و این‌ موضوع در دستور کار است.

انتهای پیام
captcha