دیدارهای احتمالی بایدن در قدس شرقی
کد خبر: 4056082
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
بسته تحولات فلسطین/

دیدارهای احتمالی بایدن در قدس شرقی

برخی از رسانه‌های عبری از دیدارهای احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا در قدس شرقی در حین سفر آتی وی به فلسطین اشغالی خبر داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، گروه‌های مقاومت امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مشترک به مناسبت سالروز نبرد شمشیر قدس تأکید کردند: تهدیدات دشمن ما را نمی‌هراساند، انجام هرگونه حماقت در حق رهبران مقاومت یا مقدسات فلسطین، درهای جهنم را به روی اشغالگران خواهد گشود.

در این بیانیه آمده است: درودی خالصانه به روح شهدای نبرد شمشیر قدس به ویژه فرمانده شهید باسم عیسی، شهید دانشمند جمال الزبده، فرمانده شهید حسام ابو هربید و دیگر برادران شهیدشان می‌فرستیم.

گروه‌های مقاومت تأکید کردند: نبرد شمشیر قدس نقطه تحولی در تاریخ نزاع با دشمن صهیونیستی بود و موازنه بازدارندگی با این رژیم را ایجاد و معادلات تازه‌ای را با آن برقرار کرد.

این گروه‌ها تصریح کردند: تهدیدات دشمن در رابطه با ترور برادران مجاهد یحیی سنوار و صالح العاروری و دیگر رهبران مقاومت، بیانگر سرخوردگی، سردرگمی و شکست امنیتی دشمن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: پاسخ مقاومت به هرگونه حماقت دشمن، سخت و ویرانگر خواهد بود.

دیدارهای احتمالی بایدن در قدس شرقی

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی گزارش داده است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سفر آتی خود به در ماه آینده به فلسطین اشغالی، احتمال دارد از قدس شرقی نیز بازدید کند.

این شبکه آمریکایی به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی که نامش فاش نشده است، از احتمال بازدید بایدن از بیمارستان انجمن اسلامی المقاصد خبر داده است که خدمات پزشکی به فلسطینی‌ها از جمله ساکنان کرانه باختری و نوار غزه ارائه می‌کند.

انتظار می‌رود بایدن در بیت لحم با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نفتالی بنت، نخست‌وزیر و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در قدس غربی دیدار کند.

این مقام رژیم صهیونیستی اشاره کرد: برنامه‌های این سفر هنوز تکمیل نشده و هیچ اظهارنظر رسمی از سوی هیچ‌کدام از طرف‌ها اعم از آمریکا، رژیم صهیونیستی یا فلسطین در این زمینه وجود ندارد.

با این حال رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله رادیو و تلویزیون رسمی تصریح کرده‌اند: این اقدام در صورت انجام، به روشنی حاکی از تقسیم قدس به دو بخش است حال آنکه رژیم صهیونیستی در سطح رسمی این شهر را یکپارچه و تحت حاکمیت خود می‌داند، ادعایی که از سوی جامعه جهانی همواره رد شده است.

با وجود آنکه برخی این اقدام احتمالی بایدن را در پشتیبانی از فلسطینیان ارزیابی کرده‌اند، با توجه به حمایت همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی در انجام اقدامات تجاوزکارانه خود علیه مردم فلسطین و اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در بیت‌المقدس و همچنین شهرک‌سازی گسترده در اراضی اشغالی، به نظر می‌رسد این اقدام حتی در صورت انجام، تنها نمایشی برای ادعای بی‌طرفی آمریکا در مسئله فلسطین است.

انتهای پیام
captcha