حفظ ارزش‌های انقلاب در سایه وحدت شیعه و سنی
کد خبر: 4056133
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

حفظ ارزش‌های انقلاب در سایه وحدت شیعه و سنی

مدیر امور روحانیون در مساجد اهل سنت سیستان‌وبلوچستان گفت: آغاز و رهبری نظام جمهوری اسلامی با روحانیت شکل گرفت و هر جا که اسلام و انقلاب نیاز به حضور روحانیون داشت این قشر از جان و مال خود گذشتند و در کنار مردم در عرصه‌های مختلف ایستادگی کردند.

مدیر امور روحانیون در مساجد اهل سنت سیستان‌وبلوچستانمولوی عبدالغنی دهانی سورانی، مدیر امور روحانیون و مساجد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: نظام جمهوری اسلامی از ابتدا با روحانیت آغاز شده و رهبری نظام هم توسط روحانیون است.

وی افزود: روحانیون شیعه و سنی برای نظام زحمت بسیاری کشیدند و در کنار مردم بوده و با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند و هر جا که اسلام و انقلاب نیاز به حضور روحانیت داشته این قشر از جان و مال خود گذشتند و در کنار مردم در عرصه‌های مختلف ایستادگی کردند.

مولوی دهانی ادامه داد: روحانیون و طلاب شیعه و سنی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس از خاک و میهن‌شان دفاع کردند و برای حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب در خط مقدم بودند.

مدیر امور روحانیون در مساجد اهل سنت سیستان‌وبلوچستان گفت: در سیستان‌وبلوچستان روحانیون شیعه و سنی در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب تا پای جانشان ایستادگی کردند و خون دادند، در ابتدای انقلاب شهید مولوی حسین بر به علت اینکه حاضر نشد از نظام روی برگرداند به شهادت رسید و شهیدان اهل سنت دیگری که در راه حفظ این نظام شهید شدند.

این مسئول تصریح کرد: این نظام و درخت اسلام همیشه نیاز به آبیاری داشته و دارد و با خون روحانیون و خون مردم آبیاری شده تا در آینده به دست افراد صالح برسد.

انتهای پیام
captcha