صرفه‌جویی نیازمند فرهنگ‌سازی و عزم ملی است
کد خبر: 4056137
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

صرفه‌جویی نیازمند فرهنگ‌سازی و عزم ملی است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: صرفه‌جویی در مصرف برق باید از خود دستگاه‌ها آغاز شود و نیاز به عزم ملی و کار همه جانبه دارد.

بیت آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان، امروز، 21 اردیبهشت در دیدار با مدیر عامل برق منطقه‌ای استان ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت استان در حوزه تولید و توزیع برق خواستار افزایش تلاش‌ها برای تأمین بودجه با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بودجه‌های دولتی برای تسریع روند پروژه‌‌ها شد و اظهار کرد: پیشرفت استان به مجموعه‌ای به هم پیوسته از برق، آب، راه، صنعت و... گره خورده که باید پا به پای هم پیش بروند.

امام جمعه زاهدان عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در استان را ناشی از برخی مشکلات فرهنگی و امنیتی دانست و افزود: در این فضا نیازمند توجیه و حمایت بیشتر سرمایه‌گذاران هستیم.

آیت‌الله محامی ادامه داد: در گام بعد باید به تبیین مسائل برای مردم بپردازیم که خاموش کردن یک لامپ اضافه به چه میزان به صرفه‌جویی کمک خواهد کرد اما متأسفانه در این جهت کاری‌های کمی انجام شده است.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها باید از خود دستگاه‌ها آغاز و نیاز به عزم ملی و کار همه جانبه دارد که بخشی از فرهنگ سازی‌ها از طریق تریبون‌های نماز جمعه و بخش عمده‌ای از کار باید در صدا‌و‌سیما صورت پذیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: در فصولی از سال افزایش خاموشی‌ها و قطع برق باعث نارضایتی مردم می‌شود اما باید به این نکته توجه داشت که خاموش کردن صنایع در ازای تأمین برق مصرفی مردم آسیب زاست و دود آن در چشم مردم خواهد رفت و شاید در چنین شرایطی بهترین کار توزیع خاموشی‌ها بین مردم و صنایع است.

آیت‌الله محامی گفت: در بسیاری از عرصه‌ها امکان صرفه‌جویی وجود دارد اما متاسفانه رعایت نمی‌شود و نیاز به فرهنگ سازی با عزم ملی و اطلاع رسانی گسترده وجود دارد.

همچنین در ابتدای این دیدار علیرضا پرنده مطلق، مدیرعامل برق منطقه‌ای استان گفت: مصرف برق در سیستان‌وبلوچستان ۲/۶ درصد کشور است در حالی که ۱/۶ درصد از تولید برق کشور را متعلق به استان ماست و ۴۵ درصد برق مورد نیاز خود را از شبکه تأمین می‌کنیم.

وی ادامه داد: در کل کشور ۹۵۰ مگاوات برق تجدید پذیر داریم که با آماده سازی زیرساخت‌ها در استان طی دو سال آینده تولید هزار مگاوات برق تجدید پذیر از جمله برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha