افتتاح مدرسه اشتغال در دانشگاه تبریز
کد خبر: 4056160
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

افتتاح مدرسه اشتغال در دانشگاه تبریز

مدرسه اشتغال با حضور مدیران اجرایی استان آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز افتتاح شد.

مدرسه اشتغال، دانشگاه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، مدرسه اشتغال با حضور مدیران اجرایی استان روز سه شنبه، 20 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه تبریز افتتاح شد.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم با تاکید بر اینکه امروزه توسعه همه جانبه کشورها و هر جامعه‌ای به میزان زیادی به داشتن نیروی انسانی ماهر، توانمند، متخصص و متعهد وابسته است، تصریح کرد: در حال حاضر در کشورمان و به خصوص دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری و فناوری ظرفیت‌ها و امکانات زیادی وجود دارد که باید از این پتانسیل‌ها برای شکوفاهی و رشد کشورمان در حوزه های مختلف استفاده شود.

وی اضافه کرد: با شناسایی نیاز و توانمندی‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف و در این میان با مهارت افزایی و تربیت نیروهای متخصص، متعهد و با ایمان و با انگیزه کافی می توان بسیاری از نیازهای کشور را برطرف نمود.

نصراله زاده، در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مسئولان و مدیران کشور در حد توان و با توجه به ظرفیت‌های حوزه کاری خود گام های موثری در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبری بردارند، یادآور شد: دانشگاه تبریز در راستای تحقق شعار امسال برنامه‌های مختلفی را پیش بینی و تدوین کرده و در حال اجرا دارد که افتتاح مدرسه اشتغال تبریز در این دانشگاه از جمله این برنامه ها است.

جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز هم در این آیین گفت: این دومین مدرسه اشتغال در سطح کشور است که در این دانشگاه افتتاح می‌شود و با همکاری صنایع و دیگر حوزه‌های مرتبط می‌توان در راستای اهداف تعیین شده این مدرسه حرکت های موثری در امر ایجاد اشتغال برداشت.

علی پورزیاد، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز هم با تشریح برخی اهداف و راهبردهای کلان ایجاد این مدرسه در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه گفت: ورودی این مدرسه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و خروجی آن هم افراد ماهر و متخصص آماده شروع بکار با توجه به نیازجامعه خواهد بود.

وی در ادامه مهارت آموزی با توجه به نیاز صنعت، پوشش همزمان مهارت‌های فنی و تخصصی و مهارت‌های عمومی و پایه‌ای، ارتقای بهره وری نیروی کار، پوشش نیاز های آینده صنعت، همراهی با مهارت آموزان در قالب فعالیت های مربیگری و منیتورینگ در طول دوره و ... را از جمله اهداف ایجاد این مدرسه عنوان کرد.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با اشاره به ارایه خدمات مدرسه اشتغال تبریز گفت: مهارت افزایی شغلی، منتورینگ و مشاوره تخصصی شغلی، استعدادیابی شغلی، مهارت افزایی شخصی و مشاوره جذب نیروی کار از جمله خدمات این مدرسه است.

وی محل استقرار آن را مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز اعلام کرد و افزود: ارکان اجرایی این مدرسه هم مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز، مدیریت امور فناوری دانشگاه تبریز و شتاب دهنده میزبان که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان فنی و حرفه ای استان، خانه صنعت و معدن استان، شهرک های صنعتی استان و اتاق بازرگانی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha