اجرای طرح «ضحی» با هدف آشنایی با مخلوقات
کد خبر: 4056173
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

اجرای طرح «ضحی» با هدف آشنایی با مخلوقات

طرح «ضحی» با هدف آشنایی با مخلوقات و قوانین حاکم بر آن‌ها از دیدگاه علوم پایه و مهندسی از سوی مدرسه اسماءالحسنی در حال اجراست.

طرح «ضحی»به گزارش ایکنا، طرح «ضحی» با هدف آشنایی با مخلوقات و قوانین حاکم بر آن‌ها از دیدگاه علوم پایه و مهندسی از سوی مدرسه اسماءالحسنی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران در حال اجراست.

در این طرح سعی شده که مفاهیم اصلی این علوم به شکل مفهومی و با زبانی ساده و قابل استفاده برای همه گروه‌ها ارائه شود. از اهداف ثانویه این طرح شناسایی افراد علاقه‌مند به مطالعات بین‌رشته‌ای است.

در مجموع بیست و پنج جلسه تاکنون برگزار شده است و در آن‌ها مباحثی از زیست، بیوشیمی، فیزیک، شیمی، نجوم، کیهان‌شناسی و ژنتیک و محیط زیست و دستگاه‌های بدن مورد بررسی قرار گرفته است.

این طرح، روزهای سه‌شنبه موضوع شناخت بدن انسان با توجه به ترکیبات شیمیایی آن و نیز روزهای یکشنبه موضوعات ژنتیک، کیهان‌شناسی و طب سنتی مورد بحث قرار می‌گیرد.

از متخصصان علوم پایه و فنی مهندسی که می‌توانند موضوعاتی را با توجه به تخصص خود در قالب جلساتی مفید برای عموم ارائه دهند دعوت به همکاری می‌شود. ایشان می‌توانند به این منظور با شناسه Ble.ir/r_doosti در تماس باشند.

در ادامه برخی از عناوین این طرح می‌آید: نگاهی به علل و عوامل، اثرات و راهکارهای مدیریت معضل گرد و غبار، پالایشگاه زیستی، بررسی سیستم‌های ترموکمیکال، بررسی سیستم‌های مکانیکال، بررسی سیستم‌های زیستی، بررسی سیستم‌های استخراجی، پالایشگاه زیستی میکرو ـ ماکروجلبک، تقابل نیوتن و انیشتین، دینامیک کیهان، جهان‌های تک مؤلفه‌ای، ماده تاریک، معرفی جدول تناوبی و نحوه قرارگیری اتم‌ها در آن و ... .

انتهای پیام
captcha