همایش بزرگداشت فردوسی در سیستان‌و‌بلوچستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4056234
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

همایش بزرگداشت فردوسی در سیستان‌و‌بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی از برگزاری بزرگداشت حماسه سرای بزرگ ایرانی،حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان و ادب پارسی در سیستان‌وبلوچستان خبر داد.

 حسین مسگرانی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستانبزرگداشت فردوسی در سیستان‌و‌بلوچستان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان؛ حسین مسگرانی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت حماسه‌سرای بزرگ ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در اکثر شهرهای استان، گفت: زبان و ادب پارسی شناسنامه،هویت و معرف ایرانیان و شاهنامه گنجی گرانبها است که سرشار از حکمت و اندیشه‌های والای دینی و انسانی را ارائه کرده و باید معرفی شود.

وی افزود: در راستای نامگذاری این روز ارزشمند باید کوشید تا در عصر تهاجم بیگانگان این میراث و تمدن فرهنگی و تاریخی ایرانی اسلامی همچنان به نسل‌های آینده معرفی شوند.

مسگرانی با تأکید به معرفی جایگاه فردوسی که احیا کننده زبان و ادب پارسی است، ادامه داد: به منظور این بزرگداشت اداره کل برنامه‌هایی در مرکز استان و سایر شهرها با برپایی شاهنامه خوانی، نقالی، تجلیل از مفاخر فرهنگی و هنری استان در نظر گرفته است.

وی ضمن دعوت از مردم و مسئولان برای حضور در این بزرگداشت، گفت: غنی ترین گنجینه زبان فارسی شاهنامه است، لذا باید خانواده‌های ایرانی برای معرفی این کتاب به عنوان یک امانت به فرزندان تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha