آغاز ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن اوقاف در اردبیل
کد خبر: 4056445
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

آغاز ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن اوقاف در اردبیل

­ثبت‌نام برای حضور در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

آغاز ثبت‌نام چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقافبه گزارش ایکنا از اردبیل، ثبت‌نام برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۲۱ اردیبهشت‌ماه از طریق سامانه www.quraniran.ir آغاز شده و تا ۲۱ خردادماه به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

مسابقات این دوره در ۱۲ رشته برگزار می‌شود که شامل رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء(مرحله شهرستانی و استانی)، حفظ پنج جزء(مرحله شهرستانی و استانی)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه است.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در این دوره برای اولین بار رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مدیحه‌سرایی و همخوانی در دو بخش بانوان و آقایان به مسابقات اضافه شده است.

متقاضیان به‌طور هم‌زمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی(قرائت تحقیق و ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی) و یک رشته گروهی(مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم) اقدام کنند.

همچنین به‌منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی(تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه) ثبت‌نام کنند.

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اقامت دائم در شهرستان محل ثبت‌نام از جمله شرایط عمومی ثبت‌نام اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha