آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در یزد برگزار شد
کد خبر: 4056659
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در یزد برگزار شد

هفدهمین آزمون طرح «اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم» همزمان با سراسر کشور در استان یزد و در 3 حوزه امتحانی برگزار شد.

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در یزد برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، هفدهمین آزمون طرح «اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم»، امروز، 23 اردیبهشت‌ماه و همزمان با سراسر کشور در استان یزد و در 3 حوزه امتحانی یزد، میبد و اردکان برگزار شد.

حجت‌الاسلام رضایی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان یزد در حاشیه این آزمون در محل دبیرستان ملک ثابت یزد اظهار کرد: خوشبختانه این آزمون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بدون هیچ گونه مشکلی در دو گروه بانوان و آقایان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۳۹۵ نفر از استان یزد در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰جزء قرآن کریم از برگزاری این آزمون در سه حوزه امتحانی یزد، میبد و اردکان خبر داد و بیان کرد: نتایج این آزمون طبق جدول زمان‌بندی سازمان دارالقرآن الکریم ۱۸ تیرماه سال جاری از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

رضایی با تشریح طرح اعطای مدرک حفظ گفت: بر اساس مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۸۴/۹/۸ و به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان کلام وحی؛ سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم را اجرا می‌کند.

وی یادآور شد: به قبول‌شدگان رشته ۱۰ جزء مدرک درجه پنج حفظ معادل دیپلم، رشته ۲۰ جزء مدرک درجه چهار معادل فوق دیپلم و رشته حفظ کل مدرک درجه سه تا یک معادل لیسانس تا دکترا اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha