بررسی مفاهیم قرآنی در نهج‌البلاغه در نشست کربلا
کد خبر: 4057044
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

بررسی مفاهیم قرآنی در نهج‌البلاغه در نشست کربلا

مفاهیم قرآنی در نهج‌البلاغه و تأثیر آن بر بشریت طی نشستی که از سوی آستان مقدس عباسی در کربلا برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی کفیل، مؤسسه قرآن کریم، شعبه الهندیه در کربلا وابسته به مجمع علمی قرآن کریم در آستان مقدس عباسی(ع) همایشی برگزار کرد که در آن به مضامین قرآنی در کلام امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه و تأثیر عظیم انسانی آن پرداخته شد.

این همایش که در منطقه الهندیه برگزار شد، با تلاوت قاری محمد جواد آغاز شد و سپس سید حامد المرعبی، مسئول این شعبه به مهمانان خوشامد گفت و درباره اشتیاق این مرکز به نشر افکار قرآن کریم و عترت همگام با خط مشی آستان مقدس عباسی و در راستای رویکرد آن که گسترش و تحکیم این فرهنگ در بین اقشار جامعه است، سخن گفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای مهم در این راستا و تبلیغ آن، برگزاری سمینارهای قرآنی است که مؤمنان را گرد هم می‌آورد و با ارزش‌های والای کلام الهی آشنا می‌کند.

سپس شیخ هانی الربیعی، حافظ نهج‌البلاغه درباره موضوع این همایش سخنرانی کرد. وی به موضوع وجود مفاهیم قرآنی در نهج‌البلاغه و پیوند آنها با سوره‌های قرآن و ابلاغ پیام قرآن کریم پرداخت. وی همچنین به شخصیت‌های جهانی که تحت تأثیر کتاب نهج‌البلاغه قرار گرفتند اشاره کرد و در پایان همایش به سؤالات حاضران پاسخ داد.

گفتنی است، این همایش از سلسله برنامه‌های هم‌اندیشی و دوره‌ای مستمر است که توسط این واحد و با حضور بسیاری از شخصیت‌های مذهبی و اجتماعی و علاقه‌مندان به فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود و به خاطر تازگی موضوع و روش ارائه آن با استقبال علاقه‌مندان از گروه‌های سنی مختلف مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha