پایبندی به مقاومت از پیام‌های مهم انتخابات بود
کد خبر: 4058099
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
دبیرکل حزب الله لبنان:

پایبندی به مقاومت از پیام‌های مهم انتخابات بود

سیدحسن نصرالله، طی سخنانی ضمن بررسی نتایج انتخابات پارلمانی لبنان و تشکر از تمام کسانی که در رأی گیری حضور داشتند ، گفت: انتخابات ثابت کرد که محبوبیت مقاومت و پایبندی به اصول آن در حال افزایش و اولویت رسیدگی به بحران‌های اقتصادی است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در یک نطق تلویزیونی از طریق شبکه تلویزیونی المنار در ابتدای سخنان خود با اشاره به نقش سیاسی و نظامی مقاومت، گفت: اعضای مقاومت همزمان دو نقش ایفا کرده‌اند؛ نخست اینکه در روز انتخابات موفق عمل کردند و دوم اینکه برای دفاع از لبنان آمادگی خود را حفظ کرده‌اند.

وی افزود: حضور بزرگ مردم و نتیجه انتخابات، هر دو پیامی درباره مقاومت و پایبندی به سلاح آن می‌دهد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: مردم در پاسخ به کارزار حمله به مقاومت و هجمه روزانه رسانه‌ها و تزریق پول‌ها در این خصوص، یک دیوار حائل امنیتی برای مقاومت ایجاد کردند.

هراس اسرائیل از موعد امضای توافق هسته‌ای با ایران

سید حسن نصرالله با اشاره به همه نقشه‌ها برای تخریب حزب‌الله در جریان مبارزات انتخاباتی گفت: ایجاد ارعاب و تهدید درباره آینده شهروندان به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش هم به هراس رژیم صهیونیستی از نزدیک بودن زمان امضای توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: آنچه در مورد انتخابات و جامعه شریف اهل سنت رخ داد، موضوع بسیار مهمی است که نیازمند رویکردی آرام، مسئولانه و دقیق است.

وی افزود: هیچ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند که اکثریت را در پارلمان آتی در اختیار دارد و شاید این مصلحتی است که در لبنان هیچ‌گروه مشخصی اکثریت را به دست نمی‌آورد.

نصرالله، خواستار آرام شدن بحث های رسانه ای در لبنان شد و گفت: آنچه لازم است آرامش در لبنان و گرایش به سمت پرداختن به موضوعات مورد اهتمام مردم در مشارکت و همکاری، فارغ از رقابت است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: نتایج بزرگ انتخابات پیام‌های قوی در مورد پایبندی به مقاومت، معادله طلایی، دولت عادل و توانمند، اصلاحات، صلح مدنی، همزیستی و اولویت رسیدگی به بحران‌های حیاتی و اقتصادی می‌دهد.

وی ادامه داد: این تجربه انتخابات، درس‌های زیادی داشت و حالا همه در حال بررسی عملکرد، ائتلاف‌های خود، گفتمان خود و عملکرد خود هستند.

نصرالله با بیان اینکه از جمله دروغ‌های رایج یافته درباره چگونگی برگزاری انتخابات در سایه وجود سلاح مقاومت بود، افزود: آیا وقت آن نرسیده که این دروغ پایان یابد؟ همچنین دروغ اشغالگری ایران(در لبنان) مطرح بود، در حالی که ما شاهد دخالت سفارت آمریکا بودیم و سفیر سعودی هم در جریان مبارزات انتخاباتی از همه فعال‌تر بود.

وی افزود: آیا فقط یک بار هم شاهد دخالت سفیر ایران در انتخابات بودید یا اینکه هر کارمندی از سفارت ایران بخواهد مداخله کند؟

گشت‌زنی سفرای آمریکا و سعودی در جریان انتخابات

دبیر کل حزب‌الله گفت: سال‌های 2005 و 2009 انتخابات برگزار شد و در سایه سلاح مقاومت، آن‌ها(گروه‌های سیاسی) پیروز شدند و امروز هم در سال 2022 در سایه سلاح، نتایج انتخابات را جشن می‌گیرند.

وی اظهار کرد: ما می‌دیدیم که سفیر آمریکا در مراکز رأی‌گیری گشت‌زنی می‌کرد و سفارت آمریکا لیست‌هایی را درست کرده بود و سفیر سعودی هم فعال‌ترین ماشین انتخاباتی بود.

نصرالله تأکید کرد: مشکلات جز از طریق شراکت و همکاری و به دور از رقابت‌ها حل نمی‌شود؛ از همین رو باید به سمت توافق و همکاری برویم.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند بگویند یک گزینه مشخص در لبنان محبوب‌تر است باید به اکثریت آراء رجوع کنند تا برایشان روشن شود.

دبیرکل حزب‌الله، خواستار کاهش سن رأی‌دهی در انتخابات لبنان به 18 سال شد و در عین حال گفت که توزیع حوزه‌ها در انتخابات اخیر لبنان بر اساس منافع برخی رهبران سیاسی در این کشور صورت گرفته بود.

نصر‌الله افزود: تعداد آرای لیست‌های وفاداری به مقاومت(حزب‌الله) و جنبش امل در برخی حوزه‌ها بالغ بر 500 هزار رأی بود؛ آیا رأی آن‌ها بیانگر اراده مردمی نیست.

دبیر کل حزب الله گفت: یکی از گروه های سیاسی که فهرست هایی را در سراسر لبنان تشکیل داده بود و مورد حمایت سفارتخانه ها بود و دو یا سه نماینده به دست آورده بود می گفت مردم مقاومت را دور انداختند. به این ها باید گفت شما که فقط چند هزار رای به دست آورده اید چگونه از طرف ملت لبنان حرف می‌زنید؟
سید حسن نصرالله راهپیمایی های موتور سیکلتی در شهرها و محله های جنوب لبنان برای جشن پیروزی در انتخابات برگزار می شود که این ها تحریک آمیز است و ما خواهان حفظ آرامش هستیم .
وی افزود: تا زمانی که ما نظام طائفه ای انتخاباتی را داریم تعداد نمایندگان بیانگر اراده مردمی نیست. لبنان فارغ از قید و بندهای طائفه ای حوزه واحدی است و با کاهش سن رای گیری به 18 سال می توانیم بگوییم که تعداد نمایندگان بیانگر اراده ملت است. امیدواریم روزی بیاید و ما یک قانون انتخاباتی عادلانه و منصفانه داشته باشیم که به حق بیانگر اراده ملت لبنان باشد.
دبیر کل حزب الله گفت: خطاب به متحدانمان هم که پیروز نشدند می گوییم که ما نماینده آنها در پارلمان خواهیم بود و در کنار آنها به ملت و آرمانمان خدمت می‌کنیم.
نصر الله با بیان اینکه حزب الله به همه وعده‌های خود عمل خواهد کرد، گفت: در کابینه حضور قوی‌تری خواهیم داشت و از هیچ چیز کم نمی‌گذاریم آن هم برای مردمی که از خون و رأی خود کم نمی‌گذارند.

نصرالله بار دیگر از طرفداران مقاومت خواست در مراسم جشن پیروزی مقاومت در انتخابات رعایت امنیت را داشته باشند و گفت: تیراندازی حرام است و مردم را آزار می‌دهد و اصلا نشانه‌ای برای شادی کردن نیست.
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه مقاومت و متحدان و دوستانش حضور قوی در پارلمان خواهد داشت، گفت: ما پارلمانی را پیش رو خواهیم داشت که متشکل از فراکسیون‌های پارلمانی و نمایندگان مستقل است و هیچ گروه سیاسی در کشور اکثریت پارلمانی را به دست نیاورده است.
نصرالله حضور گسترده مردم طرفدار مقاومت در گردهمایی‌های بزرگ انتخاباتی و بزرگ‌ترین حضور آنها در روز انتخابات را جوابی به هجمه‌ها علیه مقاومت خواند و گفت: آنچه اتفاق افتاد، یک پیروزی بسیار بزرگ بود و باید به این پیروزی افتخار کنیم؛ بخصوص که ما در شرایط نبرد بودیم و پول‌هایی( از سوی کشورهای عربی-غربی در حمایت از 14 مارسی‌ها) در این نبرد خرج شده بود.

دبیر کل حزب الله گفت: با توجه به بحران‌های مالی و معیشتی در کشور، بیکاری، افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت پوند لبنان، هیچ گروهی به تنهایی قادر به حل این مشکلا نیست، حتی اگر اکثریت را به دست آورده باشد؛ از آنجایی که هیچ کس اکثریت ندارد، پس همه مسئول هستند و نتیجه انتخابات می‌گوید، نمایندگان برگزیده برای پارلمان آتی باید کشور را نجات دهند و مسئولیت‌پذیر نبودن، خیانت در امانت و کوتاهی در وعده‌های داده شده در دوران مبارزات انتخاباتی است.

انتهای پیام
captcha