روحانیون؛ پرچمداران دفاع از کشور در برابر تهاجمات خارجی
کد خبر: 4058132
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

روحانیون؛ پرچمداران دفاع از کشور در برابر تهاجمات خارجی

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: در طول تاریخ و در قرن‌های گذشته، علما و روحانیون پرچمدار دفاع از مردم و کشور در برابر تهاجمات خارجی بوده‌اند.

آیت‌الله احمد عابدی، استاد حوزه علمیه به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، آیت‌الله احمد عابدی، استاد حوزه علمیه در همایش وعاظ عرصه دفاع مقدس که با حضور جمعی از طلاب و روحانیون رزمنده و جانباز و خانواده معظم شهدای روحانی چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: نقش علما و روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی بسیار درخشان است و باید هرچه بیشتر از ابعاد و زوایای گوناگون مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.
 
وی با بیان اینکه حضور روحانیون در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل موجب دلگرمی رزمندگان اسلام بود، بیان کرد: رزمندگان با دیدن روحانیون در جبهه‌ها، به حقانیت راه خود در مسیر یاری حضرت ولیعصر(عج) اعتقاد راسخ داشتند.
 
جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش مؤثر روحانیون در تزریق ایمان و معنویت در جبهه‌های جنگ، ابراز کرد: در طول تاریخ و در قرن‌های گذشته نیز بارها مشاهده کرده‌ایم که علما و روحانیون پرچمدار دفاع از مردم و کشور در برابر تهاجمات خارجی بوده‌اند.
 
وی در پایان، دعا و توسل مراجع عظام تقلید در پشت جبهه‌های جنگ برای نصرت و پیروزی رزمندگان اسلام را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: روحانیت همیشه آمادگی دارد تا برای دفاع از اسلام و انقلاب در میدان حاضر شده و جانفشانی کند.
انتهای پیام
captcha