برگزاری نماز جمعه مسجد الاقصی با حضور هزاران فلسطینی
کد خبر: 4058360
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

برگزاری نماز جمعه مسجد الاقصی با حضور هزاران فلسطینی

دهها هزار فلسطینی با وجود سخت‌گیری‌ها و مانع تراشی پلیس رژیم صهیونیستی، نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، شهر قدس امروز شاهد حضور هزاران فلسطینی برای اقامه نماز جمعه در  مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان بود.

 اشغالگران صهیونیست با استقرار در پست‌های بازرسی منتهی به شهر قدس در مسیر ورود نمازگزاران فلسطینی به این شهر  مانع ایجاد کردند. 

این اقدام در حالی است که مسجدالاقصی از نخستین ساعات بامداد امروز صحنه ورود هزاران فلسطینی از شهر قدس و اراضی اشغالی سال 1948 است. 

گروه‌های مقاومت فلسطین بارها اعلام کرده‌اند، مردم  فلسطین در مقابل اشغالگر و جنایات آن در همه عرصه‌ها محکم خواهند ایستاد و دست‌هایشان برای دفاع از بیت المقدس و مسجدالاقصی همچنان بر ماشه باقی خواهد ماند.

ده‌ها هزار نفر از شهروندان فلسطینی علیرغم محدودیت‌های اشغالگران، نماز جمعه را در محوطه مسجدالاقصی اقامه کردند. اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس تخمین زد که حدود سی هزار نفر نماز جمعه را در قبله اول مسلمانان اقامه کردند.

به گفته منابع بیت المقدس، پلیس اشغالگر با استقرار در دروازه‌های شهر قدیم، جاده‌ها و خیابان‌های منتهی به مسجدالاقصی و ورودی‌های آن، هویت‌ شهروندان را مورد بررسی قرار داده و دو مرد جوان را که برای اقامه نماز جمعه در راه بودند در منطقه باب الغوانمه یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی دستگیر کردند.

مسجدالاقصی به عنوان نماد اصلی هویت اسلامی - فلسطینی شهر بیت المقدس همواره هدف اقدامات ویرانگرانه رژیم اشغالگر قدس قرار داشته است. اخیرا حملات شهرک‌نشینان صهیونیست و نیروهای پلیس این رژیم به این مسجد شدت گرفته است. 

انتهای پیام
captcha