رهبران حماس و جهاد: عزم راسخ محور منطقه‌ای قدس برای آزادی مسجدالاقصی
کد خبر: 4058841
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
تازه‌ترین تحولات فلسطین؛

رهبران حماس و جهاد: عزم راسخ محور منطقه‌ای قدس برای آزادی مسجدالاقصی

رهبران حماس و جهاد اسلامی در کنفرانسی که به مناسبت سالروز نبرد شمشیر قدس برگزار شد، مسجد الاقصی را قبله جهاد توصیف و تأکید کردند که نبرد با دشمن در سایه تحولات بین‌المللی وارد مرحله جدیدی شده که آزادی قدس را رقم می‌زند.

رهبران حماس و جهاد: عزم راسخ محور منطقه‌ای قدس برای آزادی مسجدالاقصی

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز یکشنبه کنفرانسی ملی را به مناسبت سالروز نبرد سیف القدس برگزار کرد. در این کنفرانس شخصیت‌های فلسطینی اعم از اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین سخنرانی کردند.

هنیه: خزعبلات تلمودی اسرائیل را هرگز نمی‌پذیریم

هنیه نبرد سیف القدس را ضربه‌ای به نظریه اسرائیل درباره حملات برق‌آسا و قدرت بازدارندگی این رژیم خواند و گفت: مقاومت فلسطین نبرد را به داخل سرزمین‌های اشغالی و هر وجب از خاک فلسطین انتقال داد.

او افزود: نبرد سیف القدس عناصر جدیدی را در موازنه استراتژیک قدرت به نفع مردم ما وارد کرد. نتایج این نبرد محدود به جغرافیای فلسطین نبود؛ بلکه نبردی راهبردی است و به تمام دنیا رسید.

هنیه گفت: نخستین نتیجه نبرد سیف القدس این بود که طرح مقاومت از غزه به نظریه امنیت رژیم صهیونیستی آسیب زد و هر وجب از خاک فلسطین در تیررس مقاومت است و توان و ظرفیت آنها خطوط دشمن را به عقب راند.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: نبرد شمشیر قدس نتایجی هم دارد که در نبردهای آتی با رژیم اشغالگر خواهیم دید.

او افزود: ما هرگز اجازه یورش به مسجد الاقصی و هتک حرمت آنجا را نمی‌دهیم و نمی‌گذاریم رژیم اشغالگر در قدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی 48 هر طور بخواهد عربده‌کشی کند.

هنیه گفت: ما از فرزندان ملت فلسطین می‌خواهیم در اوج آمادگی برای دفاع از مسجد الاقصی باشند و اجازه عربده‌کشی اسرائیل در این مکان مقدس را ندهند.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما دشمن را از حمله به مسجد الاقصی برحذر می‌داریم، زیرا مقاومت در بیت‌المقدس و کرانه باختری هرگز خزعبلات تلمودی اشغالگران را نمی‌پذیرد.

فلسطین////

او افزود: نبرد ما با دشمن در همه ابعاد وارد مرحله جدیدی شده و پیروزی بزرگ را برای ملت محقق خواهیم کرد.

هنیه گفت: بررسی تحولات بین‌المللی نشان می‌دهد که این امر به نفع ملت فلسطین است.

النخاله: مسجدالاقصی قبله جهاد ماست

زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم با بیان اینکه امروز مسئولیت مقاومت در دفاع از مقاومت سنگین‌تر شده است، گفت: باید در اوج آمادگی برای انجام تکلیف خود باشیم و به همه دنیا اعلام کنیم که قدس به جان ما بسته است.

او گفت: یک سال از نبرد سیف‌القدس گذشت و همچنان قدس در معرض تهدید و یهودی‌سازی است و همچنان نبرد ما برای دفاع از قدس ادامه دارد.

النخاله با بیان اینکه مقاومت به امانت دفاع از قدس و مسجد الاقصی متعهد است، گفت: هجمه‌های صهیونیست‌ها در قدس به اوج خود رسیده است. برای حفاظت از مقدسات دعا کردن کافی نیست. آنهایی که گمان می‌کنند مقاومت فلسطین در برابر یهودی‌سازی مسجد الاقصی دست بسته می‌ماند، خیالاتی هستند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: کسانی که از ما می‌خواهند مقاومت را متوقف کنیم، هدف این مقاومت که دفاع از قدس، فلسطین و همه اسلام است، درک نمی‌کنند.

او افزود: آنچه در قدس و پیرامون آن جریان دارد اهانت عمدی به مسلمانان، فلسطینیان و نگهبانان مسجد‌الاقصی است.

فلسطین////

النخاله با بیان اینکه یهودیان حتی آنچه را  قطعنامه‌های بین‌المللی هم می‌گوید انکار می‌کنند، گفت: آیا یهودیان و حامیان ظالم آنها در جهان تصور می‌کنند با کشتار ما در صحن‌های مسجد‌الاقصی می‌توانند کاری کنند که ما از آن بگذریم؟

این مقام جهاد اسلامی تأکید کرد: امروز می‌توانیم با ایجاد شکاف‌های بزرگ‌تر در جبهه دشمن آن را به فرسایش کشیده تا وقتی که از کشور ما بیرون برود.

النخاله گفت: امروز جنین با نیروهای مقاومت خود و همچنین طولکرم و نابلس و همه شهرهای کرانه باختری در مبارزه پیش خواهند رفت و آتش مقاومت در قدس هم شعله خواهد کشید.

او مقاومت فلسطینیان در ماه مبارک رمضان در صحن‌های مسجدالاقصی را نماد وحدت آنها خواند و گفت همه شرایط امروز ملت مجاهد فلسطین را بی‌مهابا رو در روی دشمن صهیونیستی قرار داده است.

دبیر کل جهاد اسلامی افزود: جنایتکاران صهیونیست مردم ما را می‌بینند که چقدر شجاعانه و بی‌هیچ واهمه‌ای به عملیات استشهادی روی می‌آورند گویی به سراغ کارهای روزمره و یا دیگر عبادات خود می‌روند.

النخاله با بیان اینکه امروز پرچم‌های مقاومت در همه جای فلسطین به اهتزاز درآمده است، گفت: تشییع پیکر شهید شیرین ابوعاقله صحنه همبستگی و وحدت میان مسلمانان و مسیحیان فلسطینی در مقابله با وحشی‌گری صهیونیست‌ها بود.

او با بیان اینکه فرصتی تاریخی برای تشدید مقاومت وجود دارد، گفت: دشمن صهیونیستی برای نخستین بار طی هفتاد سال گذشته با این واقعیت روبرو شده که ملت فلسطین توان مقاومت را دارد.

این مقام جهاد اسلامی گفت: امروز سران دشمن بیش از دیگران متوجه شده‌اند که بنیانگذاران طرح صهیونیسم نادان بودند و همچنین کسانی که کشور فلسطین را به عنوان وطنی برای آنها برگزیدند از آنها نادان‌تر بودند.

النخاله گفت: ما با جهاد و مبارزه هر روز خود باید ثابت کنیم که رژیم صهیونیستی در جای اشتباهی است و باید به تکلیف خود عمل کنیم و همه تلاش خود را به کار گیریم.

او با بیان اینکه مقاومت به رغم هزینه سنگینی که می‌دهد تنها راه وادار کردن دشمن به عقب‌نشینی است، گفت: دشمن برای ما گزینه‌ای جز مقاومت باقی نگذاشته است.

دبیر کل جهاد اسلامی اتحاد نیروهای مقاومت در منطقه را ضروری خواند و گفت: نمی‌توان در این قضیه کوتاهی کرد. باید محور قدس تقویت شود تا ان شاء الله پیروزی حاصل شود.

النخاله تأکید کرد: قدس پایتخت ابدی فلسطین و مسجدالاقصی قبله جهاد ماست و تلاش‌ها برای یهودی‌سازی آن هرگز قابل قبول نیست حتی اگر مجبور باشیم هر روز به جنگ با اسرائیل برویم.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای در این کنفرانس تأکید کرد: شمشیر قدس همبستگی ملی بی‌سابقه‌ای را در فلسطین ایجاد و دشمن را در برابر آتش خشم ملت ما عاجز کرده بود.

رهبران حماس و جهاد تاکید کردند: آزادی قدس نزدیک است/آماده

در این بیانیه آمده است: ملت ما به همه ملت‌ها این پیام را فرستاد که آزادی فلسطین امانتی است که با همه مقاومت آن را ادا خواهیم کرد و همه آزادگان جهان با ما خواهند بود.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت با بیان اینکه با نبرد سیف القدس دشمن هزار بار برای هر تجاوز دیگری به غزه فکر خواهد کرد، گفت: ما بر وحدت عرصه مبارزه و قداست خون فلسطینیان در هر کجا اعم از غزه، کرانه باختری، قدس و مناطق اشغالی 48 تاکید می‌کنیم تا وقتی به مصیبت فلسطینیان پایان دهیم.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

ده‌ها شهرک نشین صهیونیست امروز یکشنبه با پشتیبانی پلیس رژیم اشغالگر به صحن های مسجد الاقصی یورش آوردند.

فلسطین////

شهرک‌نشینان صهیونیست در دسته‌های متعدد از باب المغاربه وارد صحن مسجد الاقصی شده و ضمن انجام آداب تلمودی در انجا مشغول گشت زنی های تحریک آمیز در صحن‌های آنجا شدند خاخام‌های صهیونیست هم که در راس آنها بودند روایت‌هایی را از مجسمه خیالی هیکل ارائه می‌دادند.

هشدار مفتی قدس درباره انتشار نسخه دارای اشتباه از قرآن کریم

شیخ محمد حسین، مفتی کل قدس و سرزمین‌های فلسطینی و رئیس شورای فتوای عالی فلسطین هم امروز یکشنبه نسبت به انتشار نسخه‌هایی از قرآن کریم که در آن اشتباه تایپی مشاهده شده است، هشدار داد.

فلسطین////

مفتی کل در بیانیه‌ای خبری گفت: نسخه صادر شده توسط مؤسسه چاپ مصری ـ‌ سوری در جمهوری عربی مصر، با مجوز شماره (40) صادر شده در تاریخ 29/4/2015 توسط آکادمی تحقیقات اسلامی در الازهر الشریف حاوی یک خطای چاپی در آیه 94 سوره اعراف است: «وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَبِيٍّ إِلَّا أَخَذْنَا أَهْلَهَا بِالْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ» که بر روی حرف ضاد یک نقطه اضافی گذاشته شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اعلام کرد که تصمیم آمریکا در حذف نام گروه تروریستی «کهانا حای کاخ» از لیست گروه‌های تروریستی نشانه معیارهای دوگانه آمریکا و صلاحیت نداشتن آن به عنوان یک میانجیگر بی‌طرف و صادق در مناقشه ما با دشمن است.

باسم نعیم، رئیس اداره سیاسی و روابط خارجی حماس در غزه گفت: نام گروه کهانا از لیست گروه‌های تروریستی  حذف شده است؛ با وجود اینکه این گروه مسئولیت ده‌ها عملیات تروریستی در حق ملت فلسطین را برعهده گرفته و در رأس آن فاجعه کشتار سال 1994 در حرم ابراهیمی است که ده‌ها کشته و مجروح برجای گذاشت و در شرایطی که این گروه و طرفداران آن همچنان به ایده‌های افراطی و ایدئولوژی تروریستی خود پایبند هستند.

عملیات‌های استشهادی در فلسطین اشغالی اسرائیل را تشکیل تیپی جدید واداشت

روزنامه عبری اسرائیل هیوم امروز یکشنبه گزارش داد که ارتش اشغالگر اسرائیل در حال تشکیل یک تیپ نظامی است که مسئول مقابله با نفوذ فلسطینی‌هایی است که مجوز کار در بیرون خط آپارتاید در طول مناطق کرانه باختری را ندارند.

به نوشته این روزنامه، این تیپ از نیروهای تیپ کفیر تشکیل می‌شود و «تیپ مأموریت» نامیده می‌شود و در طول ده‌ها کیلومتر از دیوار حائل کرانه باختری برای جلوگیری از نفوذ فلسطینیان از کرانه باختری مستقر می‌شود.

در مرحله اول، این نیروها در هفته‌های آتی، در منطقه «مودیعین مکابیم»  از دیوار حائل در جنوب شرقی تل‌آویو مستقر خواهند شد.  در صورتی که این طرح موفقیت‌آمیز بود استقرار نیروها در مناطق مختلف از دیوار امنیتی انجام خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی هزاران نفر از نیروهای خود را در طول دیوار نژادپرستی منتشر کرده و به دنبال موج عملیات های استشهادی دو ماهه اخیر در سرزمین های اشغالی به دنبال طرحی برای تقویت امنیت در آنجاست.

دادگاه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه 22 می 2022 پنج اسیر فلسطین را که توانسته بودند از زندان فوق امنیتی جلبوع این رژیم فرار کنند به پنج سال و هشت ماه حبس و پنج هزار شیکل جریمه نقدی محکوم کرد. این پنج اسیر عبارتند از محمود العارضه (46 ساله)، اهل عرابه، یعقوب قادری (49 ساله)، از بئر الپاشا، ایهم کممجی (35 ساله) از کفر دان، مناضا انفیعات (26 ساله) از یعبد و محمد العارضه (40 ساله) اهل عرابه و همگی از استان جنین هستند.

در همین حال محاکمه ششمین زندانی زکریا الزبیدی 45 ساله از اردوگاه آوارگان جنین در حال برگزاری است.

هنوز حکم مربوط به اسیر ششم در این پرونده یعنی «زکریا الزبیدی» به دلیل وضعیت متفاوت وی در زندان صادر نشده است.

رهبران حماس و جهاد تاکید کردند: آزادی قدس نزدیک است/آماده

این شش اسیر فلسطینی شهریور ماه گذشته (ششم سپتامبر ۲۰۲۱) با حفر تونلی از داخل زندان به بیرون آنجا و موفقیت در فرار از زندان، دستگاه‌های امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را در شوک فرو ببرند. این شش اسیر چند روز بعد دوباره به اسارت رژیم صهیونیستی در آمدند. 

انتهای پیام
captcha