طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها گامی برای حمایت از اقشار محروم جامعه است
کد خبر: 4058375
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها گامی برای حمایت از اقشار محروم جامعه است

امام جمعه کرج گفت: طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها که توسط دولت اجرایی شده برای حمایت از اقشار محروم و کم‌شدن شکاف اقتصادی صورت گرفته است.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ اردیبهشت کرج در خصوص حواشی اخیر با بیان اینکه بنده شکایتی نسبت به هیچ موضوعی نداشته و ندارم و برای این عزیزان طلب مغفرت می‌کنم، گفت: چند روزی است که مطلبی در فضای مجازی مطرح شده و نسبت‌هایی به بنده و دستگاه‌ها داده‌اند، قصد داشتم مفصل به شرح نکاتی بپردازم اما دیدم دستگاه قضا به خوبی بخشی از مطالب را توضیح داده است.

وی افزود: دستگاه قضا باید با صلابت مسیر خود را براساس داده‌هایی که دارد طی کند و ماهم دخالتی نمی‌کنیم.

حسینی همدانی ادامه داد: همواره به موارد این‌چنینی که به من نسبت داده شده است ورود نکرده‌ام و همه آنانی که به من تهمتی زدند را نیز در شب‌های قدر بخشیدم.

وی در ادامه خطبه‌های امروز با اشاره به لزوم توجه به موضوع جمعیت و خانواده تصریح کرد: سیاست‌های کلی خانواده که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند، لحاظ شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمن می‌خواهد القا کند که نظام توانایی لازم را ندارد و نمی‌تواند اهداف خود را عملیاتی کند، گفت: نظام جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال گذشته با انواع دسیسه‌ها رو به رو شده اما هر روز پیشرفت‌هایی به مراتب بزرگتر از گذشته را داشته‌ است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آمریکا این آرزو که مردم ایران دست از اهداف انقلاب برمی‌دارند و استقلال و عزت خود را به کنار می‌گذارند را به گور خواهد برد.

حسینی‌همدانی به موضوع اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها هم اشاره و تصریح کرد: طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها که توسط دولت اجرایی شده است برای حمایت از اقشار محروم و کم شدن شکاف اقتصادی صورت گرفت.

وی با تاکید براینکحه جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی نیز از دیگر اهداف اصلاح نظام یارانه‌ها است، افزود: اگرچه در تأمین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد اما باید در توزیع نظارت‌های مستمر و اثرگذار صورت گیرد و با دلالان و محتکران برخورد جدی شود.

این مسئول در ادامه به موضوع افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پیام اخیر خویش فرمودند« بار دیگر تاکید می کنم که تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از ضروری ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم است و این فریضه در خصوص افراد و مراکز تاثیرگذار و فرهنگ‌ساز اهمیت بیشتری می‌یابد»، بدین معنی که وظیفه را به خوبی روشن کردند.

این مسئول بیان کرد: بر همین اساس بایستی قرارگاه جمعیت و خانواده در استان البرز با جدیت بیشتری کار را دنبال کرده و به طور قطع برنامه و طراحی جدیدی برای موضوع جمعیت و خانواده داشته باشند، چرا که امروز تلاش دشمنان بر این است که این باور را به مردم القا کنند که نظام کارآمدی لازم را نداشته و نمی‌تواند اهدافی را که ترسیم کرده عملیاتی کند.

خطیب جمعه کرج اظهارکرد: دشمنان به این مطلب دیگر اشاره نمی‌کنند که بیش از ۴۰ سال است که نظام را با انواع دسیسه‌ها مواجه کرده که نتواند قدم از قدم بردارد اما به فضل الهی و به کوری چشم دشمنان هر روز شاهد پیشرفت بیشتری نسبت به قبل هستیم، آمریکا و اذناب پلیدش باید بدانند که این آرزو که مردم ایران دست از اهداف بلندشان و آرمان های الهی خود برداشته و استقلال و عزت خود را به کنار بگذارند به گور خواهند برد.

حسینی‌همدانی تصریح کرد: در همین راستا باید به این موضوع نیز دقت کرد که چرا بیگانگان نمی‌پسندند که جمعیت ما اضافه شود آیا واقعا از روی دلسوزی است اگر اینگونه است چرا برای خودشان این دلسوزی را ندارند و به زنان خود توصیه می‌کنند که حداقل تا ۴۵ سالگی باردار شوند و برای بانوان از ۳۰ سال به بعد جنگ روانی به راه می‌اندازند.

وی ادامه داد: انواع خطرات را برای باردارشدن زنان ما ترسیم و در جامعه ما تشویق به ازدواج در بزرگسالی می‌کنند که قدرت باروری ضعیف و حوصله کم می‌شود و بعد تشویق به نیاوردن فرزند با توضیحات موهوم می‌آورند و برای این فعالیت‌های خود فیلم ساخته و فرهنگ‌سازی می‌کنند، این در حالی است که در صورت مشاهده آمار از سال ۵۵ تا امروز سیر جمعیت در ایران چگونه بوده و آن را با کشورهای دیگر دنیا مقایسه کنید و متوجه این رابطه معنادار می‌شوید.

امام جمعه کرج گفت: از سوی دیگر رشد جمعیتی رژیم غاصب اسراییل را نیز یک نگاه بیاندازید که بیشترین رشد جمعیتی را در دنیا در همین سال‌ها دارد و کسانی بودند که شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر را توسعه دادند، اما خودشان به این مطلب عمل نمی‌کنند این در حالی است که کشوری که از سرمایه جمعیت جوان و پرنشاط برخوردار باشد از سرعت پیشرفت روزافزون و رسیدن به آرمان‌ها نیز بهره‌مند خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در البرز اضافه کرد: بر همین اساس طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پرداختن به مقوله فرزندآوری و خانواده امروز یکی از واجبات است که باید به آن لبیک گفت چرا که از کشور پیر کاری ساخته نیست و اگر از عصر باروری نیز بگذرد ضرر حتمی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha