دعوت محبت‌آمیز به رعایت بیشتر فرهنگ حجاب در نمایشگاه کتاب تهران
کد خبر: 4059503
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد:

دعوت محبت‌آمیز به رعایت بیشتر فرهنگ حجاب در نمایشگاه کتاب تهران

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به دعوت محبت‌آمیز به رعایت بیشتر فرهنگ حجاب در نمایشگاه در طرح‌های اجرایی امسال، طرح «حضور» را به عنوان یکی از موفق‌ترین برنامه‌های کارگروه عفاف و حجاب نمایشگاه کتاب تهران برشمرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، با اشاره به برنامه‌های کارگروه عفاف و حجاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، گفت: هدف از برنامه‌های متنوع کارگروه عفاف و حجاب در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان پرمخاطب‌ترین رویداد فرهنگی کشور، دعوت محبت‌آمیز مراجعه‌کنندگان به رعایت فرهنگ متعالی حجاب بوده است.

وی، طرح «حضور» را یکی از موفق‌ترین برنامه‌های کارگروه عفاف و حجاب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دانست و گفت: در طرح آمر، شاهد تسهیل حضور دختران و زنان محجبه و جوانان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی در نمایشگاه بودیم، زیرا در سالیان گذشته برخی از بانوان به خاطر دوری مسافت محل زندگی با مکان برپایی نمایشگاه کتاب، امکان حضور در نمایشگاه را نداشتند که در طرح «حضور» با تسهیل شرایط رفت و آمد بخش قابل توجهی از این بانوان در مصلای تهران، شاهد حضور پررنگ بانوان محجبه علاقه‌مند به حوزه کتاب در نمایشگاه امسال بودیم.

امامی با اشاره به طرح «ناظر»، بیان کرد: در این طرح نیز اصول پوشش آراسته و فاخر غرفه‌دار به ناشران و فروشندگان ارائه شد و از مسئولان سالن‌های نمایشگاه خواسته شد که از حسن اجرای شیوه‌نامه پوشش غرفه‌داران به ویژه خواهران متصدی غرفه‌ها نظارت دقیقی انجام دهند که خوشبختانه اکثر غرفه‌داران در این زمینه همکاری خوبی با مسئولان سالن‌ها داشتند.

وی در خصوص طرح «دعوت»، گفت: در یکی دیگر از اقدامات از بانوان نسبت به رعایت امر حجاب دعوت می‌شد و با اهدای آثاری با مضامین سیره شهدا، کتب روانشناختی و رمان و خاطره، گفت‌وگو و همدلی مؤثری با مخاطبان طرح رخ می‌داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به راه‌اندازی فضاها و گروه‌هایی با عنوان «یک حس خوب» در نمایشگاه، اظهار کرد: اعضای این کارگروه با دعوت بانوان در زمینه اهمیت رعایت حجاب اسلامی با این بانوان به بحث و تبادل نظر می‌پرداختند؛ خوشبختانه این طرح هم ثمرات و انعکاس‌های مناسبی در صفحات شخصی مهمانان در فضای مجازی داشته است. در کنار همه این موارد در طرح تذکر کوتاه، روزانه بیش از ۱۰۰ خواهر ناهی از منکر هم فعالیت داوطلبانه داشتند و همه این فعالیت‌ها داوطلبانه بوده است.

وی با بیان اینکه تبلیغات محیطی و رادیویی نیز در این زمینه انجام شد، ابراز کرد: در زمینه عملکرد کارگروه عفاف و حجاب نمایشگاه کتاب تهران نیز شاید دلایلی مانند نوپا بودن برخی طرح‌ها، اعتبارات محدود و عدم زمان کافی برای برنامه‌ریزی بیشتر تا حدودی از سطح کیفی طرح‌ها کاسته بود اما با ایده‌های نو در نمایشگاه، نشان داده شد می‌توان بدون کمترین حاشیه، دعوت به حجاب را با صدای بلند پیگیری کرد و خاطره خوشی از دعوت به خیر و امر به معروف رقم زد.

انتهای پیام
captcha