پیام قرآنی اتحادیه جهانی علمای مسلمان در واکنش به حادثه تگزاس
کد خبر: 4059966
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

پیام قرآنی اتحادیه جهانی علمای مسلمان در واکنش به حادثه تگزاس

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای با اشاره به آیه 32 سوره «مائده»، تیراندازی وحشتناک در یک مدرسه ابتدایی واقع در ایالت «تگزاس» آمریکا که 21 قربانی به جای گذاشت را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ «علی محیی‌الدین قره‌داغی»، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار داد، نسبت به خطر نفرت، نژادپرستی و زوال اخلاقی و ايمانی که تهدیدی برای همه بشریت است، هشدار داد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این بیانیه جنایت فجیع و هولناک تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی که در ایالت «تگزاس» آمریکا رخ داد و منجر به کشته‌شدن تعدادی از کودکان بی‌گناه شد را محکوم کرد.

علی قره داغی با اشاره به آیه 32 سوره مائده «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا: هر كس كسى را جز به قصاص قتل يا [به كيفر] فسادى در زمين بكشد چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد»، بر موضع ثابت اتحادیه جهانی علمای مسلمان در رد خشونت و اعمال مجرمانه تأکید کرد.

وی اضافه کرد: انگیزه و دلایل این گونه اقدامات هر چه که باشد، مورد تأیید تعالیم و آموزه‌های ادیان آسمانی نیست و حرام است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در پایان از دولت‌ها و نهادهای جامعه مدنی مربوطه در سراسر جهان خواست تا به سرعت در این زمینه دخالت کنند و با تقویت ارزش‌های ایمان، اخلاق، عشق به مردم و مقابله با نفرت و نژادپرستی و وضع قوانین بازدارنده، تدابیر لازم را برای منع ارتکاب این جنایات اتخاذ کنند.

در پی تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در «سن آنتونیو» واقع در ایالت «تگزاس» آمریکا که شامگاه سه‌شنبه به وقت تهران رخ داد، ۲۱ تن کشته شدند که ۱۹ نفر آنها دانش‌آموز بودند.

شخصی که تیراندازی کرد، یک فرد ۱۸ ساله به نام «سالوادور راموس» بوده که ۱۹ دانش‌آموز و دو بزرگسال را به قتل رساند و سپس خودش نیز کشته شد.

انتهای پیام
captcha