ترور شهدای مدافع حرم نشانه ضعف رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 4060018
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

ترور شهدای مدافع حرم نشانه ضعف رژیم صهیونیستی است

امام جمعه ملایر به ترور شهید صیاد خدایی اشاره کرد و گفت: این حرکت ناجوانمردانه بی پاسخ نخواهد ماند و رژیم صهیونیستی و ایادی آن با این حرکات به دنبال مضطرب کردن افکار عمومی هستند. ضعیف هستید.

حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر، امروز جمعه 6 خرداد ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن تسلیت شهادت احیاگر مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: باید این مجالس‌ها حفظ شود و ما از این توسلات و لطف و عنایات ائمه معصومین بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به شخصیت و فضایل امام صادق (ع) گفت: ایشان درسن 65 سالگی  توسط منصور دانقی به شهادت رسیدند وایشان در همه زمینه‌ها در اوج قله قرار دارد و افضل است چرا که همیشه در حال عبادت و در سه حالت نماز ، روزه یا در حال ذکر بود و از این سه حال خارج نبود.

امام جمعه ملایر افزود: ایشان در دوران چندین خلیفه زندگی  کردند و ایشان را را بارها اذیت و آزار کردند و خانه ایشان را آتش زدند اما با این وجود از تبلیغ و ترویج دین مقدس اسلام و تربیت شاگردان خود دست برنداشتند.

وی با بیان اینکه ظالمان در حق ائمه ظلم کردند و ما باید عبرت بگیریم که هیچ ظلمی پایدار نیست، افزود: روی کار آمدن و رفتن خلفای بسیاری در طول تاریخ برای ما مسئولان عبرتی است که در دوران مسئولیت خود مغرور نشویم.

برقراری یادآور شد: امروز جهان اسلام غرق در عزای امام صادق(ع) است و ایشان حق زیادی بر گردن ما دارد و بیشتر از اینها باید برای امام صادق بیرق عزا برپا کنیم.

حجت‌الاسلام برقراری در ادامه به نزدیک شده به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود:روز ولادت این بانوی مکرمه به نام روز دختر نامگذاری شده که امام صادق (ع) نیز به اهمیت وجود دختران سفارش کرده و امروز اگر دختران در  جامعه اسلامی از جایگاه برخوردار بوده و خودشان را دست کم نمی‌گیرند و از وقار و سنگینی برخوردارند مدیون امام صادق هستند.

وی بهترین فرزندان را دختران دانست و گفت: هیچ مکتبی با چنین عظمتی جایگاه دختران را این گونه توصیف نمی کند چرا که دختران از روحیه لطیف برخورداند و باید جایگاه و شان آنها بیشتر حفظ شود.

امام جمعه ملایر در ادامه به سفر رئیس جمهور به کشور عمان اشاره کرد و افزود: این کشور با جمهوری اسلامی ایران همکاریهای خوبی در حوزه‌های مختلف داشته و دارد.
حجت‌الاسلام برقراری تصریح کرد: اخیرا  برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کردند و و رژیم صهیونیستی از این راه به دنبال ایجاد تنش و ناامنی در منطقه است که جمهوری اسلامی با اقتدار باید جلوی این ناامنی را بگیرد و با توجه به همکاری خوبی که با عمان داریم همین دو کشور می‌توانند جلوی رژیم صهیونیستی را بگیرند.

وی اضافه کرد: سفر رئیس جمهور رهاورد خوبی را برای کشور به همراه داشته و بسیاری از سرمایه‌های بلوکه شده ایران آزاد می‌شود و امیدواریم با مذاکرات و دیپلماسی که در آینده با سایر کشورها داریم دیگر سرمایه‌های بلوکه شده کشورمان آزاد و این سرمایه‌ها  به کشور بازگردد.

برقراری در ادامه با گریزی به بحث هدفمندی یارانه‌ها، افزود: بحث مواد غذایی امروز در دنیا به یک مبحث مهم و امنیتی برای کشورها تبدیل شده و جنگ اوکراین و روسیه به این امر دامن زده و شاهد گران شدن غلات و مواد غذایی در کشورهای مختلف دنیا و عرصه بین المللی هستیم  و در نتیجه مدیریت غلات در کشور ضروری است و باید  برای ابن مسئله چاره‌ اندیشی لازم را داشته باشد.

وی اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را طرحی بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: با این وجود با مدیریت درست مصرف می‌توان جلوی بسیاری از ریخت و پاش‌های اضافی را گرفت اما نیاز است که جلوی گرانی‌های افسار گسیخته گرفته شود.

امام جمعه ملایر با تاکید بر برخورد جدی مسئولان و دولتمردان با محتکران و سود جویان  گفت: برخورد جدی با سودجویان و محتکران در اسلام بسیار تاکید کرده و ائمه اطهار نیز در این زمینه احادیث زیادی دارند.

وی افزود: طبق فرموده امام صادق کسانی که خوراک مسلمانان را احتکار کنند خداوند آنها را به برشکستگی، جوزان و..مبتلا می‌کند و امیرمومنان علی (ع) نیز به کارگزارانشان تاکید می‌کردند با کسانی که احتکار می‌کنند برخورد شود. امروز نیز هدفمندی یارانه‌ها نباید منجر به گرانی بیشتر شود تا کسانی که درآمد پایین تری دارند بتوانند مدیریت  امورات زندگی خود را داشته و بیشتر دچار مشکلات نشوند.

امام جمعه ملایر ایجاد بحران های اعتقادی، اخلاقی و ناهنجاری های رفتاری را نتیجه افزایش قیمت ها در کانون خانواده دانست و خواستار اقدامات بیشتر و تشدید نظارت مسئولان و مدیران اجرایی در این زمینه شد.

وی در ادامه به ترور شهید صیاد خدایی اشاره کرد و گفت: این حرکت ناجوانمردانه بی پاسخ نخواهد ماند و رژیم صهیونیستی و ایادی آن با این حرکات به دنبال مضطرب کردن افکار عمومی هستند
وی خطاب به رژیم صهیونیستی، گفت: بدانید نگاه کشورهای مقاومت این است که جمهوری اسلامی بسیار مقتدر و شما بسیار سست و ضعیف هستید.
برقراری به اعتراف شبکه الجزیره مبنی بر ترور بیش از 20 نفر از فرماندهان رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی قطعا به این ترور ناجوان مردانه از موضع قدرت پاسخ خواهد داد.

 

انتهای پیام
captcha