تولید انبوه پهپادها را ادامه خواهیم داد
کد خبر: 4060274
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
فرمانده کل ارتش:

تولید انبوه پهپادها را ادامه خواهیم داد

فرمانده کل ارتش گفت: با کمک جوانان با انگیزه، متعهد و متخصص مسیر خوداتکایی را با طراحی و تولید انبوه پهپادها ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳، با بیان اینکه امروز این توفیق را داشتیم که بخشی از توانمندی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارائه کنیم، گفت: همه این امکاناتی که فراهم شده در راستای تدابیر فرمانده معظم کل قوا و سیاست‌های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد شده است تا بتوانیم در مقابل تهدیدهای احتمالی، وظیفه و مأموریت اصلی خود را که دفاع از استقلال، نظام جمهوری اسلامی و حدود و ثغور کشورمان و برقراری امنیت ملت بزرگ ایران است، به خوبی انجام دهیم.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقای توان رزمی خود به هر اندازه‌ای که نیاز باشد تلاش می‌کنند، اظهار کرد: نیروهای مسلح برای تحقق این هدف، در همه حوزه‌ها به‌ویژه در بخش قابلیت‌های پهپادی با اتکا بر توانمندی‌های بومی و جوانان پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند که بخشی از آن‌ها را که مجهز به انواع تسلیحات و تجهیزات بومی ایرانی است امروز در اینجا ملاحظه کردید.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین دستاورد ما این است که به هیچ کجا وابسته نیستیم و همه آن چیزی را که برای دفاع از کشور و انجام مأموریت نیاز داریم، خودمان فراهم می‌کنیم، افزود: به هیچ وجه ارتقای توان رزمی از جمله ارتقای توان پهپادی توقف‌پذیر نیست.

فرمانده کل ارتش در ادامه بیان کرد: خدا را شاکریم که می‌توانیم از ملت مقاوم و قوی خودمان به خوبی دفاع کنیم و امیدواریم بتوانیم با روی سفید از این مسئولیت بیرون بیاییم.

وی ادامه داد: انواع پهپادها الان در نیروهای مسلح از جمله در ارتش مشغول انجام مأموریت هستند؛ از پهپادهای کوچک تا بزرگ‌ترین آن‌ها که «کمان ۲۲» است و هرکدام مأموریت‌ متنوعی دارند.

سرلشکر موسوی اظهار کرد: برای مأموریت‌های محلی، تاکتیکی و راهبردی، به انواع پهپادهای شناسایی، رزمی، انهدامی، اسکرامبل و... نیاز داریم تا بتوانند مأموریت‌ها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه نیاز به تقویت پهپاد دورپرواز با مداومت پروازی بالا و توان حمل بالای مهمات برای زدن اهداف راهبردی، باعث شد که ارتقای قابلیت پهپادهای موجود و تجهیز به انواع موشک‌ها و بمب‌ها با بردهای مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم، ابراز کرد: با کمک جوانان با انگیزه، متعهد و متخصص مسیر خوداتکایی را با طراحی و تولید انبوه پهپادها ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha