مقاومت: پاسخ به راهپیمایی پرچم قطعی است/ ادامه محکومیت یهودی‌سازی قدس
کد خبر: 4060694
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
با تحولات فلسطین؛

مقاومت: پاسخ به راهپیمایی پرچم قطعی است/ ادامه محکومیت یهودی‌سازی قدس

گروه‌های مقاومت فلسطین حملات دیروز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را جرمی نابخشودنی خوانده و پاسخ به آن را قطعی دانستند، در همین حال سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و پارلمان عرب و دیگر نهادها این حملات اسرائیل در قدس را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، اقدام رژیم صهیونیستی در برگزاری راهپیمایی پرچم در بیت‌المقدس با واکنش طرف‌های مختلف در داخل و خارج فلسطین همراه شده که خواهان مداخله جامعه بین‌المللی برای توقف حملات اشغالگران به قدس اشغالی شدند.

وزارت امور خارجه فلسطین هم در بیانیه‌ای توهین به نام پیامبر اکرم(ص) از سوی تظاهرات‌کنندگان صهیونیست در راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی را محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد که اعضای نهادهای افراطی صهیونیستی به حضرت محمد(ص) توهین و شعارهای نژادپرستانه علیه اعراب و فلسطینی‌ها سر دادند.

وزارت امور خارجه دولت تشکیلات خودگردان گفت: ما راهپیمایی پرچم را که به قصد یهودی‌سازی قدس انجام شد و همچنین حملات صهیونیست‌ها و سرکوبگری وحشیانه آنها در حق فلسطینیانی که پرچم‌های فلسطین را در جای جای قدس برافراشته بودند، محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه آورده است: کابینه اسرائیل به ریاست نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم، مسئول کامل و مستقیم این حملات وحشی است و مفتخر بودن بنت به برگزاری این راهپیمایی و اقدامات خصمانه همراه با آن بی‌اعتنایی به جامعه بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان همچنین تأکید کرد: راهپیمایی فلسطینی‌ها با پرچم فلسطین در خیابان‌ها و شهرک‌های قدس اشغالی گواه قاطعی بر شکست رژیم اشغالگر در الحاق قدس و یهودی‌سازی آن است.

منابع فلسطینی هم اعلام کردند: یک کارگر فلسطینی صبح امروز در حین عبور از فضای بازی دیوار حائل در نزدیکی پست ایست و بازرسی الطیبه در غرب طولکرم هدف شلیک گلوله قرار گرفت.

سازمان همکاری اسلامی: کار اسرائیل، چالش آشکار برای همه امت اسلامی است

سازمان همکاری اسلامی هم اقدام دیروز هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در حمله به مسجد الاقصی و انجام آداب تلمودی در آنجا با پشتیبانی نظامیان صهیونیست و همچنین برگزاری راهپیمایی نژادپرستانه و تحریک‌آمیز پرچم در قدس اشغالی و حمله به شهروندان فلسطینی را محکوم کرد.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل این سازمان گفت: چنین تنش خطرناکی، چالشی آشکار برای احساسات همه امت اسلامی و نقض آشکار قطعنامه‌ها و منشورهای بین‌المللی ذیربط است.

این سازمان، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل همه پیامدهای احتمالی این تجاوزات مستمر خواند و از جامعه بین الملی و به ویژه شورای امنیت خواست برای توقف آن اقدامی کند.

سازمان همکاری اسلامی بر حمایت ثابت و مطلق خود از حق ملت فلسطین در حاکمیت بر شهر قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین مطابق با قطعنامه‌های ذیربط تاکید کرد.

هنیه: پاسخ، قطعی است

طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس هم امروز دوشنبه گفت: برخی طرف‌ها شروع به تماس گرفتن با اسماعیل هنیه رئیس حماس گرفته‌اند تا به تعبیر خودشان مانع پاسخ مقاومت به راهپیمایی دیروز پرچم در قدس شوند؛ اما هنیه به این طرف‌ها تأکید کرده آنچه در قدس و مسجد الاقصی جریان دارد، قابل بخشش نیست و مقاومت به مسیر خود تا ریشه‌کن کردن رژیم اشغالگر از خاک و مقدسات ما ادامه می‌دهد.

النونو گفت: رئیس حماس تأکید کرد آنچه دیروز رخ داد تعرض به هر مسلمان و آزاده‌ای در این جهان بود.

گروه‌های فلسطینی هم رسماً اعلام کردند که همه میانجی‌گری‌ها برای پاسخ ندادن به حماقت دیروز صهیونیست‌ها در حمله به مسجد الاقصی و برگزاری راهپیمایی پرچم را رد کرده‌اند.

این گروه‌ها تأکید کردند که به تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیل در قدس اشغالی پاسخ خواهند داد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم یک راهپیمایی مردمی در حمایت از مسجدالاقصی و مخالفت با راهپیمایی پرچم در شهرک عرابه شهر جنین برگزار کرد. در این راهپیمایی جمعی از شخصیت‌های جهاد و جمع کثیری از ملت فلسطین حضور یافتند و در حمایت از نگهبانان مسجد‌الاقصی و محکومیت راهپیمایی پرچم شعار سر دادند.

پارلمان عربی هم یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی را محکوم کرد و گفت این اقدامات تحریک‌آمیز منجر به وخامت اوضاع و بی‌ثباتی امنیتی در منطقه می‌شود.

«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب نیز حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدام نقض مکرر وضعیت موجود است و رفتار تحریک‌آمیز بزرگ نسبت به احساسات عربی و اسلامی است و می‌تواند به تشدید تنش‌ها در بیت‌المقدس و دیگر مناطق منجر شود.

قطر و مصر هم از جمله طرف‌های منطقه‌ای بودند که برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی را محکوم کردند.

اسرائیل، صهیونیست‌ها را از سفر به ترکیه برحذر داشت

منابع عبری هم اعلام کردند که کابینه رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشینان صهیونیست درباره سفر به ترکیه هشدار داده است.

به گفته این منابع، نهاد موسوم به شورای امنیت ملی اسرائیل شهرک‌نشینان را از سفر به ترکیه برحذر داشته است.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: هشدار اسرائیل از بیم انجام حملاتی به اسرائیلی‌ها از سوی ایران است.

انتهای پیام
captcha