راهپیمایی پرچم و توهین صهیونیست‌ها به پیامبر(ص) + فیلم
کد خبر: 4060582
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
با تحولات فلسطین؛

راهپیمایی پرچم و توهین صهیونیست‌ها به پیامبر(ص) + فیلم

شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت پلیس رژیم اشغالگر در حال هجوم به صحن‌های مسجدالاقصی و برگزاری مراسم موسوم به راهپیمایی پرچم هستند؛ شهرک‌نشینان در این راهپیمایی شعارهای توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) سر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، این مراسمی که خشم بسیاری از مردم و گروه‌های فلسطینی را به همراه داشته است.

 شهرک‌نشینان صهیونیست در این راهپیمایی شعارهای توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) سر دادند و به یک زخمی فلسطینی در منطقه قدیمی قدس اشغالی حمله کردند.

الجزیره خبر داده است: نظامیان صهیونیست حضور خود را در شهر قدیمی تقویت کرده و هم‌زمان با راهپیمایی، هواپیماهای جنگی در ارتفاع پایین در آسمان نوار غزه پرواز کردند.

وی همچنین بیان کرد: پس از راهپیمایی پرچم‌ها در خیابان صلاح‌الدین قدس اشغالی که در آن جوانان فلسطینی پرچم‌های فلسطین را برافراشته بودند، درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر آغاز شد.

وی تصریح کرد: نیروهای اشغالگر همچنین راهپیمایی فلسطینیان در بیش از یک محور در ایست بازرسی بیت ایل در رام‌الله و البیره را با خشونت سرکوب کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از صبح امروز در حال پرواز بر فراز آسمان نوار غزه هستند و این مأموریت تا نیمه‌های شب ۲۹ می، ادامه خواهد یافت؛ گفته می‌شود که این جنگنده‌ها، آماده حمله هوایی به نوار غزه هستند.

اما از دیگر سو، وبگاه «وای نت» نسخه الکترونیکی روزنامه یدیعوت آحارانوت، با انتشار گزارشی نوشت که بر اساس گزارش‌های ارتش صهیونیستی، حماس علاقه‌ای به تشدید تنش ندارد و اشغالگران احتمال شلیک راکت از نوار را اندک می‌دانند.

در ادامه این گزارش‌ آمده است: با این حال، در صورت شهید شدن شهروندان فلسطینی یا تشدید تنش شدید از سوی صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس در روز راهپیمایی پرچم، احتمال شلیک راکت از نوار غزه یا شلیک نمادین راکت از مرز لبنان وجود دارد و این امری است که محاسبات ارتش اشغالگر را تغییر خواهد داد.

ضمن این‌که ارتش صهیونیست می‌داند جنبش جهاد اسلامی احتمالاً تشدید تنش علیه فلسطینیان در قدس را نپذیرد و بدون موافقت حماس، اقدام به شلیک راکت کند. در این صورت نیز، حملات علیه جهاد اسلامی یا حماس آغاز خواهد شد.

عدنان غیث، فرماندار بیت‌المقدس نیز تأکید کرد: اشغالگران صهیونیست با حمله به مقدسات سعی دارند منطقه را به یک جنگ مذهبی بکشانند و خاطرنشان کردند که مقامات این رژیم بدون امضای توافق‌نامه‌های عادی‌سازی تا این حد در نقض حقوق فلسطینی‌ها پیش نمی‌رفتند.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین امروز ثابت کرده‌اند که حاکمیت قدس، از فلسطینیان است، از مردم فلسطین خواست تا برای دفاع از آرمان خود متحد شوند.

40 غیرنظامی فلسطینی در جریان راهپیمایی پرچم، در حملات نظامیان اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست در بخش قدیمی قدس شریف، زخمی شدند.

راهپیمایی پرچم و توهین صهیونیست‌ها به حضرت محمد (ص)

هلال‌احمر فلسطین تأیید کرد، 40 مجروح را در بخش قدیمی شهر مداوا کرده است. این سازمان با بیان اینکه 15 مصدوم برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند و بقیه مصدومان به صورت صحرایی مداوا شدند، بیان کرد: این جراحات ناشی از گلوله‌های فلزی پلاستیکی، ضرب و شتم و گاز فلفل بوده است.

هلال‌احمر از افتتاح بیمارستان صحرایی مرکز آمبولانس در محله الصوانه خبر داد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در پاسخ به اظهارات گستاخانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این شهر را تقسیم‌ناپذیر و پایتخت این رژیم خوانده بود، تأکید کرد: شهر قدس یک شهر عربی فلسطینی بوده و خواهد ماند و هیچ نیروی وحشی یا یک شهرک‌نشین غریبه نمی‌تواند این حقیقت ابدی را تغییر دهد.

قاسم، شامگاه یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: مردم ما صاحب حق، تاریخ و این سرزمین هستند و تا اخراج شهرک‌نشین صهیونیست از حق خود دفاع خواهند کرد، آن‌ها با نبرد مستمر با اشغالگران صهیونیستی از هویت این شهر مقدس محافظت خواهند کرد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه مدعی شد که بیت‌المقدس پایتخت ابدی ماست و من به همه‌کسانی که در راهپیمایی پرچم‌های سنتی شرکت کردند تبریک می‌گویم.

به گزارش رسانه‌های عبری، 50 هزار شهرک‌نشین در راهپیمایی پرچم‌های رژیم صهیونیستی که شامل حملات گسترده نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان به شهروندان فلسطینی و اموال آن‌ها بود، شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha