قدرت امام خمینی(ره) متصل به ایمان بود
کد خبر: 4061809
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

قدرت امام خمینی(ره) متصل به ایمان بود

امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه امام خمینی(ره) ذوب شده در اسلام و احکام آن بود، گفت: شخصیتی که قدرتش متصل به ایمان باشد تفکرش نیز گره‌گشا خواهد بود.

محمد باقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام‌جمعه ملایر، امروز، 13 خردادماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به فرارسیدن سالگرد رحلت جانسوز امام راحل و حادثه 15 خرداد، اظهار کرد: شخصیت امام راحل را نمی‌توان در یک جمله بیان کرد، بلکه باید یک قرن بگذرد تا انسان بتواند به گوشه‌ای از عظمت و خدمات امام پی ببرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) پایه‌گذار اسلام در دوران غیبت کبری بود و شخصیت علمی ایشان در بین علما در تراز بالایی قرار داشت. جایگاه رفیع علمی ایشان در زمینه فقه، اصول، فلسفه، عرفان و شعر و... بی‌نظیر و در اوج قله بود اما به خاطر تواضع و فروتنی و اخلاصی که داشت اجازه چاپ رساله را نمی‌داد.

برقراری با بیان اینکه امام ذوب شده در اسلام و احکام آن بود و اسلام ناب با پوست و خونش عجین شده بود و از این مسیر برای شهرت، قدرت و به دست آوردن آب و نان استفاده نکرد، تصریح کرد: امام مصداق بارز این آیه است که فرمود «پیغمبر بگو خدا و ما بقی را رها کن» ایشان بر افراشته شدن علم اسلام را برای خود یک تکلیف می‌دانست.

امام‌جمعه ملایر به شجاعت امام راحل اشاره کرد و گفت: ایشان ذره‌ای از شرق و غرب ترسی نداشتند و در دورانی که همه دنیا از نام آمریکا می‎ ترسید امام خمینی فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»  و این به خاطر تکیه بر ایمان به خدا و قدرت لایزال خدا بود.

تفکرات امام(ره)؛ گره‌گشای مشکلات کشور 

وی تفکر بالای امام راحل در حوزه اقتصادی، حوزه فرهنگی، سیاسی و... گره‌گشای مشکلات کشور برشمرد و تصریح کرد: شخصیتی که قدرتش متصل به ایمان باشد تفکرش نیز گره‌گشا خواهد بود. متاسفانه برخی به دنبال تحریف اندیشه، افکار و مکتب امام هستند، رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته در یکی از سخنرانی‌های خود در مراسم سالگرد امام راحل به این موضوع اشاره کردند.

وی اضافه کرد: در واقع کسانی که در مسیر تحریف افکار و اندیشه‌های امام هستند به خاطر این است که می‌خواهند عقده خود را از نظام و امام خالی کنند و به دنبال این هستند که بگویند اگر امام بود وضعیت کشور ما این نبود.

امام‌جمعه ملایر ادامه داد: این‌ها به دنبال این هستند که بگویند رهبری در مسیر امام نیست و ما به آنها می‌گوییم که امام فرمود بیدار باشید و کسی که بیدار باشد هوشیار و بصیر است و فریب دشمن را نمی‌خورد. امروز ما نیاز به امام شناسی داریم تا در مسیر امام و اندیشه‌های ایشان حرکت کنیم و با مطالعه و عمل به وصیت نامه امام در مسیر تداوم و بالندگی این انقلاب بیش از گذشته حرکت کنیم.

وی به حادثه حمله به فیضه در سال 54 اشاره کرد و گفت: کسانی که به فیضیه حمله کردند می‌خواستند با این حرکات به اسلام سیلی بزند، چرا که نقطه صفر انقلاب فیضیه بود و در حقیقت می‌خواستند انقلاب را در نطفه خفه کنند و امروز شاگردان خمینی(ره) همین فیضیه را صادر کرده و برکت فیضیه امروز در دنیا جبهه مقاومت اسلامی شکل گرفته است.

برقراری همچنین به فیلم ضد اسلامی «عنکبوت مقدس» اشاره کرد و گفت: اینها خودشان عنکبوت هستند و این فیلم قبل از این که یک فیلم باشد یک برنامه از پیش تعیین شده برای مقابله با اسلام است و با این فیلم می‌خواهند اسلام و ایران اسلامی را خوفناک نشان دهند.

امام‌جمعه ملایر خطاب به سازندگان این قبیل فیلم‌ها گفت: بدانید که هر چقدر بیشتر در این زمینه پیش بروید لجن بر چهره پلید خود و ریشه به تیشه خود زده‌اید چرا که اسلام چشمه زلال و کوثر ناب محمد(ص) است و ایران اسلامی چشمه‌ای از این کوثر ناب محمدی است.

وی خطاب به هنرمندان، کارگردانان و نویسندگان ارزشی کشور گفت: از  هنرمندان ایران اسلامی  انتظار می‌رود که با  ساخت فیلم‌های فاخر و ارزشی مشتی به دهان اینها بزنند.

چهره اسلام ناب را به دنیا نشان دهیم

وی همچنین با اشاره به ساخت سرود «سلام فرمانده»، گفت: دشمنان امروز از ساخت این سرود ناراحت هستند و اجرای آن توسط دهه هشتادیها و دهه نودی‌ها مانند خوره به جان آنها افتاده است و سیستم آنها را به هم زده و این نشان می‌دهد که برنامه‌های ما باید باعث اذیت و به هم زدن آسایش دشمن شود که هنرمندان ما باید به دنبال چنین برنامه‌هایی باشند که بار دیگر چهره اسلام ناب را به دنیا نشان دهند.

برقراری با بیان اینکه امروز انقلاب ما بعد از سی سال از رحلت امام راحل در دست کسی است که به اذعان دشمنان در این اقیانوس متلاطم کشورمان را در نا امنترین منطقه به  امنترین کشور تبدیل کرده است، افزود: باید در مسیر امام و رهبری و ولی‌فقیه حرکت کرده تا این کشتی انقلاب را به ساحل امن و به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان برسانیم. توقیف دو کشتی نفت کش یونان  ورق دیگری از قدرت و اقتدار کشورمان در برابر عرض اندام کسانی بود که به دنبال تنش برای کشور و مردم ما هستند و یونان درس عبرت بگیرد که کسی که بخواهد در مقابل ایران اسلامی بایستد با وی مقابله خواهیم کرد.

برقراری تصویب ممنوعیت رابطه عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی توسط نمایندگان مجلس عراق را نیز افتخاری ارزشمند برای این کشور و سایر کشورهای منطقه دانست و افزود: در واقع رژیم صهیونیستیی بداند که در سرازیری قرار گرفته و به امید خدا هر چه زودتر شاهد محو این غده سرطانی از روی زمین خواهیم بود.

وی همچنین با تسلیت به بازماندگان حادثه ساختمان متروپل گفت: با اجرای درست قانون و نظارت بر کار ساخت و سازها دیگر نباید شاهد این چنین حوادثی باشیم.

امام‌جمعه ملایر با تأکید بر اینکه مسئولان نباید  بدون ضابطه مجوزهایی را برای چنین افرادی صادر کنند گفت: این چنین حوادثی باید درس عبرتی شود و هر کسی هم هر چهاهل  ارتباط گیری با مسئولان باشد نباید باعث بی‌توجهی به قانون شود و مسئولان در خصوص اجرای قانون جدی باشند.

انتهای پیام
captcha