در پی ثبت آمار صفر تلفات روزانه کرونا برای نخستین بار از آغاز شیوع این بیماری در کشورمان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامهای به رهبر معظم انقلاب، این دستاورد را به ایشان تبریک گفت و با اشاره به مقاومت ملت ایران، همت رئیسجمهور و دولت مردمی و مجاهدات کادر درمان بهویژه شهدای مدافع سلامت، بذل رهنمودها و تدابیر حکیمانه معظم له را خواستار شد. 
به گزارش ایکنا به نقل از وبدا، متن نامه بهرام عیناللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
«بسمالله الرحمن الرحیم
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای «ادام الله ظله الشریف»
سلامعلیکم
همچنان که مستحضرید آمار روزانه فوت هموطنان عزیزمان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا متعاقب تزریق ۱۵۰ میلیون دز واکسن که بهرغم نارساییهای ناشی از تحریمهای ناجوانمردانه استکبار صورت گرفت، از چندی پیش به تک رقمی گرایید و در تاریخ پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ پس از ۸۳۱ روز مقابله نفسگیر با همهگیری این ویروس، جمهوری اسلامی ایران، نخستین روز بدون مرگ ناشی از کرونا را به ثبت رساند.
هر چند مشکلات ناشی از شیوع کرونا همچنان پایان نیافته و افول این بیماری بر خاتمه قطعی آن دلالت ندارد، اما دستاورد حاضر که با مدد الهی، حمایتهای آن رهبر عظیمالشأن و همت رئیسجمهور انقلابی و دولت مردمی حاصل گردید، نشان از قدرت ملت ایران، روحیه ایثار نیروهای جهادی درمان، اخلاص و ابتکار دانشمندان با ایمان و همبستگی عمیق مردم عزیزمان با دولت خدمتگزار سیزدهم و دیگر قوا و نهادهای انقلابی دارد.
از این رو وظیفه خود میدانم توفیق حاصله را به محضر شریف حضرتعالی تبریک عرض نموده، ضمن تجدید عهد با ارواح طیبه شهدای مدافع سلامت، بذل رهنمودها و تدابیر حکیمانه و دعای خیر رهبر عزیزمان را برای ریشهکنی نهایی این بیماری مسألت نمایم.
بهرام عیناللهی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»
انتهای پیام