یادآوری قدرت مردم و نمایش پوشالی ‎بودن قدرت طاغوتها دو درس امام(ره)
کد خبر: 4061838
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
حجت‌الاسلام پناهیان بیان کرد:

یادآوری قدرت مردم و نمایش پوشالی ‎بودن قدرت طاغوتها دو درس امام(ره)

دبیر مجمع راهبردی اندیشه مهدویت در همایش «هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)» با بیان اینکه درس اول ملت ما از امام(ره) بود که اگر انسان‌ها جمع شوند قدرتی دارند که هیچ قدرتی نمی‌تواند با آنها مقابله کند، گفت: دومین درس امام(ره) این بود که نشان داد قدرت‌های استکباری و طواغیت قدرت ندارند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، دبیر مجمع راهبردی اندیشه مهدویت عصر جمعه 13 خرداد، در  همایش «هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)» که در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگدار کبیر انقلاب اسلامی به همت مجمع جهانی بیداری اسلامی در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: دو موضوع در مکتب بیداری امام(ره) بسیار مهم است؛ اول اینکه امام(ره) به مردم خودش و مردم سرزمین‌های اسلامی و دیگر انسان‌ها خطاب کرد که شما قدرتمند هستید و مردم را به باور قدرتمندی رساند و این سخن پیامبران الهی است.

وی افزود: این درس اول ملت ما از امام(ره) بود که اگر انسان‌ها جمع شوند قدرتی دارند که هیچ قدرتی نمی‌تواند با آنها مقابله کند. بسیاری از ملت‌های دنیا شاهد ظلم هستند اما تصور نمی‌کنند قدرت قیام دارند. هر ملتی این درس را از امام(ره) گرفت قیام کرد و موفق بود.

دبیر مجمع راهبردی اندیشه مهدویت اضافه کرد: دومین درس امام(ره) این بود که نشان داد قدرت‌های استکباری و طواغیت قدرت ندارند. جمله ایشان مبنی بر اینکه «امریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند»، نشان از باور امام(ره) دارد. خیلی‌ها ظلم‌ستیز و طرفدار مظلومان هستند اما فکر می‌کنند امریکا قدرت دارد و هنوز به مرحله کفر به طاغوت نرسیده‌اند؛ کفر به طاغوت در قرآن مقدم بر ایمان به خداست.

پناهیان ادامه داد:  ممکن است کسی مؤمن باشد ولی بعداً دست از ایمان بردارد اما ایمان مستقر در نتیجه کفر به طاغوت است. امام(ره) به ما آموخت امریکا قدرت ندارد و بعد از۴۰ سال کم کم برای مردم جهان‌ این ثابت شده است البته هنوز ما باید به روشنفکران جهان اسلام ثابت کنیم امریکا قدرت ندارد.

وی با بیان اینکه این جمله معروف امام(ره)؛ «امریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند» مبتنی بر آیات قرآن است و این شهدا هستند که قدرت و اثر در عالم دارند، اظهار کرد: انسان‌ها شما همه قدرتمندید و هیچ کسی قدرت شما را ندارد و این فقط مختص ملت ایران و ملت‌های مسلمان نیست و از طرفی قدرت‎های پوشالی استکباری و طاغوتی هیچ‎یک قدرتمند نیستند. خدا بر مستضعفین منت می‌گذارد اما به شرطی که آنها به خودشان بیایند و ضعف را کنار بزنند و آنگاه خدا آنها را وارثان زمین قرار می‌دهد و ما هنوز در مسیر این بیداری هستیم. اگر ملتها قدرت خود را بفهمند پیروز می‌شوند.

دبیر مجمع راهبردی اندیشه مهدویت یادآور شد: مردم سوریه وقتی متوجه قدرت خود شدند در بزرگ‌ترین جنگ تروریستی عالم پیروز شدند و روز به روز افول امریکا را می‌بینیم. انشالله نظم نوین جهانی را شاهد باشیم که در آن مستضعفین حاکم و قدرتمند هستند و این یک سخن جهانی است.

وی یادآور شد: به یاد دارم حدود ۱۴ ساله بودم که بخشی از یکی از اعلامیه‌های امام(ره) را در دفترم‌ نگه داشته بودم که این عبارت بود: ای دریای بیکران انسان‌ها به پا خیزید. من از این جمله احساس افتخار می‌کردم که امام(ره) مردم جهان را مورد خطاب قرار می‌دهند و پرچم این سخن ایشان هنوز بالاست. اسلام همین کار را می‌کند که مردم برای قسط و عدل به پا خیزند و قیام کنند. امام(ره) هم آمد و مردم قیام به قسط کردند و این اتفاق در همه جا خواهد افتاد به شرط اینکه مردم قدرت خود را باور کنند و کفر به طاغوت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha