انتقاد عفو بین‌الملل از بی‌توجهی بحرین به زندانیان مبتلا به سل
کد خبر: 4062020
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵

انتقاد عفو بین‌الملل از بی‌توجهی بحرین به زندانیان مبتلا به سل

سازمان عفو بین‌الملل در توئیتی از بی‌توجهی رژیم بحرین به شیوع بیماری سل در زندان‌ها و عدم رسیدگی به بیماران زندانی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم،

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار توئیتی در حساب خود اعلام کرد که مقامات بحرینی با آنکه  وجود موارد سل در داخل زندان مرکزی جو را تایید کرده‌اند اما مرتکب سهل انگاری فاحش در عدم ارائه مراقبت‌های پزشکی لازم به زندانیان شده‌اند.

این سازمان این گونه بی‌تفاوتی به نیازهای پزشکی زندانیان را اقدامی وحشیانه و بی‌معنا دانسته است.

عفو بین‌الملل در حساب کاربری خود در توییتر افزود که پس از معاینات پزشکی، ابتلای یکی از زندانیان به نام حسن عبدالله به بیماری سل  تایید شد و با وجود این، دو روز پس از اطلاع پزشک از ابتلای وی به این بیماری، به زندان بازگردانده شد.

این سازمان تأکید کرد که اداره زندان از انجام معاینه سل برای سید نزار الوداعی که به خاطر انتقام رژیم بحرین از یکی از خویشاوندانش به نام سید احمد الوداعی، مدیر وکالت در موسسه حقوق و دموکراسی بحرین، زندانی شده است، خودداری می کند. و این امر با وجود ظاهر شدن علائم مشابه سل پس از همنشینی وی با زندانی دیگری به نام احمد جابر است که ابتلای وی به این بیماری ثابت شده است.

سید احمد الوداعی در توییتی گفته بود که هاجر منصور مادر نزار روز چهارشنبه به قصد انجام آزمایش به زندان آمد اما از سوی مسئولان زندان مورد بی توجهی قرار گرفت و سپس تهدید به بازداشت شد.

همچنین خانواده سومین زندانی سیاسی یعنی مرتضی محمد عبدالرضا که او نیز از علائم مشابه رنج می‌برد، خواستار معاینه و درمان فوری وی شدند.

عفو بین‌الملل اعلام کرد که از سال 2018 به کار خود برای مستندسازی این نوع سهل انگاری پزشکی در زندان جو ادامه داده است.

انتهای پیام
captcha