اهانت به پیامبر(ص) بیانگر اسلام‌ستیزی نظام‌مند در هند است
کد خبر: 4062179
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

اهانت به پیامبر(ص) بیانگر اسلام‌ستیزی نظام‌مند در هند است

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور بیانیه‌ای اهانت سخنگوی حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» در هند به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) را محکوم کرد.

اهانت به پیامبر(ص) بیانگر اسلام‌ستیزی نظام‌مند در هند استبه گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این بیانیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

اهانت وقیحانه سخنگوی حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» در کشور هند به ساحت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، مسلمانان و انسان‌های آزاده در سراسر دنیا را متأثر و خشمگین ساخته است.

در حالی که دولت هند در سیاست‌های اعلامی خود همواره مدعی احترام به مسلمانان و سایر ادیان آسمانی شده است اما در عمل، شاهد استمرار اسلام‌ستیزی نظام‌مند و آشکار در این کشور هستیم.

آنچه اخیرا در جریان اهانت مقامات رسمی دولت هند به ساحت پیامبر رحمت و عدالت حضرت محمد صلی الله و علیه و آله رخ داده است، منبعث از همین رویکرد خطرناک بوده و قطعا نباید در برابر آن سکوت کرد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قالب دیپلماسی فرهنگی و سازنده خود بارها در پیام‌های رسمی و غیر رسمی خود خطاب به مقامات و سایر افراد تأثیرگذار هند، در خصوص ترویج هدفمند اسلام‌ستیزی در تار و پود جامعه این کشور و نقش مقامات ارشد حزب «بهاراتیا جاناتا» در ایجاد و ادامه این روند هشدار داده است.

این بار، با توجه به آشکارسازی این رویکرد ضد اسلامی از سوی دولت هند، سازمان فرهنگ و ارتباطات تأکید می‌کند که تا زمان عذرخواهی رسمی دولت هند و توقف رویکرد اسلام‌ستیزانه جاری در این کشور، مطالبات آشکار و جدی خود در این زمینه را متوقف نخواهد ساخت.

در اینجا از تمامی علما، اهالی فرهنگ و  صاحبان اندیشه در جهان اسلام خواسته می‌شود تا ضمن افزایش سطح مطالبه‌گری خود در مواجهه با بدرفتاری‌های صورت گرفته و اسلام‌ستیزی آشکار علیه مسلمانان هند، مانع از استمرار این روند از سوی دولت و حزب حاکم این کشور شوند.

انتهای پیام
captcha