دلایل باطل بودن ادعای به بن‌بست رسیدن کشور
کد خبر: 4062274
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
انبارلویی تشریح کرد:

دلایل باطل بودن ادعای به بن‌بست رسیدن کشور

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به ادعای به بن‌بست رسیدن کشور از سوی معاندان و رسانه‌های وابسته به آنها گفت: این ادعا از همان آغاز انقلاب تا به امروز تکرار شده اما در مقابل شاهد افزایش اقتدار و توانمندی نظام هستیم به نحوی که نظام هم نفوذ خود را در منطقه گسترش داده و هم در مقابل تحریم‌های حداکثری با قدرت ایبستاده و فشار حداکثری را با شکست مواجه کرده است؛ در واقع این مخالفان نظام هستند که به بن‌بست و فروپاشی رسیده‌اند.

محمدکاظم انبارلویی

به گزارش ایکنا، رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در توصیه‌ای با بیان اینکه نگذارید کسانی این جور وانمود کنند که کشور به بن‌بست رسیده، فرمودند: «الان در فضای مجازی کسانی کارشان همین است ــ حالا آیا از روی غفلت می‌کنند یا پول می‌گیرند، من نمی‌دانم ــ می‌خواهند وانمود کنند کشور به بن‌بست رسیده؛ نه، کشور به بن‌بست نمی‌رسد. زمان امام هم همین اتّفاق افتاد. آن وقت هم کسانی در روزنامه‌هایشان نوشتند که کشور به بن‌بست رسیده، امام گفتند نه، شما به بن‌بست رسیدید؛ جمهوری اسلامی به بن‌بست نمی‌رسد. گفتند شما به بن‌بست رسیدید؛ واقعش هم همین است. نگذارید مردم را مأیوس کنند.»

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره دلایلی که در راستای جهاد تبیین می‌توان برای باطل بودن ادعای به بن‌بست رسیدن کشور ارائه داد، گفت: نکته مسلم قطعی این است که ضد انقلاب در بن‌بست قرار گرفته است. آنها در روزهای اول انقلاب، پیش‌بینی می‌کردند که انقلاب ظرف دو تا سه ماه سرنگون می‌شود چون در سراسر کشور و استان‌های مختلف، جریان‌های تجزیه‌طلب در کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و ...فعال شده بودند و با به دست گرفتن پرچم تجزیه یک جنگ داخلی راه انداخته بودند که با ایستادگی مردم شکست خوردند. پس از آن غائله منافقین و لیبرال‌ها پیش آمد و مسئولان تراز اول کشور ترور شدند و 17 هزار نفر از مردم عادی به خاک و خون کشیده شدند. پس از آن جنگ 8 ساله را علیه انقلاب راه انداختند اما جوانان از این کشور دفاع کردند و در نهایت دشمن با خفت و خواری به پشت مرزهای کشور رانده شد.

گسترش اقتدار منطقه‌ای و ابطال ادعای بن‌بست رسیدن نظام

وی افزود: دشمنان با شکست طرح‌ها و توطئه‌های سخت، جنگ نرم را راه انداختند که اوج آن در 1378 و 1388 بود. در طی این سال‌ها ادعای ثابت معاندان این بود که نظام به بن‌بست رسیده و در حال فروپاشی است در حالی که خودشان به بن‌بست فکری و سیاسی رسیده بودند. از میان گرد و خاک این توطئه‌ها اقتدار و توانمندی نظام هر روز بیشتر شد به نحوی که این اقتدار به خارج از مرزها رسید و امروز محور مقاومت به پرچمداری جمهوری اسلامی پشت دروازه‌های بیت‌المقدس و سرزمین‌های اشغالی خیمه زده است.

انبارلویی اظهار کرد: در این میان توطئه داعش را با هدف نهایی جنگ با ایران ایجاد کردند اما قبل از اینکه داعش به مرزهای ما برسد متلاشی شد و همه اینها دلایل و نشانه‌های اقتدار نظام و در بن‌بست نبودن کشور است. نظام و کشوری که در بن‌بست قرار گرفته باشد نمی‌تواند پاسخ قاطعی به تهدیدات مختلف سخت و نرم آن هم در شرایط تحریمی بدهد و نفوذش را به فراتر از مرزها گسترش دهد و اقدامات جمهوری اسلامی در حقیقت اثبات در بن‌بست بودن و فروپاشی دشمنان است که امروز نشانه‌های آن خروج مذبوحانه‌ آمریکا از افغانستان، کاهش حضور نظامی در عراق و افول قدرت آمریکا در منطقه است و همه اینها به واسطه اقتدار و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است که استکبار جهانی را قدم به قدم به عقب نشانده است.

دروغ و فریب، بنای اصلی تحلیل دشمنان برای تحریف‌گری

انبارلویی درباره القای فاصله مردم و به ویژه جوانان با دین و روحانیت و نهادها و نیروهای انقلابی در فضای رسانه‌ای دشمنان گفت: رهبر معظم انقلاب در این باره مثال‌های روشنی در مقابل ادعای پایگاه نداشتن روحانیت زدند. زمانی که آیت‌الله صافی گلپایگانی یا آیت‌الله بهجت وفات پیدا کردند جمعیت عظیمی در مراسم تشییع آنها شرکت می‌کنند یا یک روحانی مانند آیت‌الله فاطمی‌نیا که در سطح مرجعیت نیست وقتی دار فانی را وداع می‌گوید جمعی زیادی در مراسم تشییع ایشان حاضر می‌شوند. سربازی مانند شهید حججی وقتی شهید می‌شود یا وقتی پیکر شهدای غواص تشییع می‌شود، مردم از اقشار مختلف باشکوه در این مراسم‌ها حضور به هم می‌رسانند و نقطه اوج آنها در خصوص شهادت حاج قاسم سلیمانی بود که نه تنها در ایران بلکه در کربلا و نجف اقیانوسی از انسان‌ها را شاهد بودیم، لذا ادعاهای دشمنان در این باره انکار حقیقت‌هایی است که مانند روز روشن است و انقلاب نه تنها در بن‌بست نیست بلکه به مسیر خودش با قدرت ادامه می‌دهد.

انبارلویی با بیان اینکه دشمنان حقایق موجود در کشور را به خوبی می‌دانند، گفت: آنها تحلیل‌های خود را برای انحراف افکار عمومی در داخل براساس دروغ، تهمت، فریب و تحریف بنا می‌کنند و خود به خوبی می‌دانند در تهران و شهرهای کشور چه می‌گذرد و از طرفی وضعیت دنیا چگونه است. امروز دولت جمهوری اسلامی به رغم تحریم‌های حداکثری آمریکا، همه مردم ایران را تحت پوشش بیمه قرار داده است یا در حالی که در اروپا و آمریکا آمار مرگ و میر کرونایی بالاست اما در ایران این رقم به صفر و نزدیک به صفر رسیده و واکسیناسیون در سطح گسترده‌ای انجام گرفته است و این نشانه توجه دولت به سلامت و جان مردم است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: بعد از جنگ اوکراین در حالی که قیمت غلات و موارد غذایی چندین برابر شد دولت با واریز مبلغ 300 و 400 هزار تومان به حساب 90 درصد مردم، دسترسی به کالاهای اساسی را تضمین می‌کند. این به معنای گل و بلبل بودن شرایط کشور نیست اما اهمیت این اقدامات حمایتی را وقتی متوجه می‌شویم که بفهمیم کشور در میان اقیانوسی از توطئه‌‌های اقتصادی، روانی، امنیتی و تبلیغاتی قرار دارد. البته انتقادات نسبت به افزایش قیمت‌ها و سختی معیشت وجود دارد و این در سایر کشورها نیز وجود دارد اما همه دنیا با تحریم‌ها و تهدیدهایی در این سطح گسترده و به تعبیر خود آنها حداکثری روبرو نیست و آمریکا در اطراف آنها خیمه نظامی و امنیتی نزده است.

وی تصریح کرد: ملت و دولت ما به واسطه روحیه انقلابی توانسته تاکنون ایستادگی کند و چون اراده کرده احکام الهی را پیاده کند و از ولی فقیه خود اطاعت کند توانسته بن‌بست شکن باشد و دشمنان را در بن‌بست قرار دهد.

انبارلویی درباره تأثیر انفعال رسانه‌ای در داخل بر باورپذیر شدن مسئله به بن‌بست رسیدن کشور در ذهن برخی افراد گفت: اصل این سر و صداها برای منافقان و سلطنت‌طلب‌هاست که از پول عربستان و اسرائیل تغذیه می‌شوند تا برای نمونه اعتراض طبیعی مردم به یک مشکل مانند گرانی را به شورش تبدیل کنند و حتی در رسانه‌های خود آموزش می‌دهند که چگونه اعتراضات مسالمت‌آمیز به شورش و اغتشاش تبدیل شود. البته رسانه‌های ما عموما هوشیار هستند اما بعضی غفلت‌ها و دیر عمل کردن‌ها باعث سوء استفاده ارتش رسانه‌ای دشمن می‌شود.

وطن‌فروشی، ویژگی اصلی مخالفان نظام

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: به اعتقاد من اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی به لحاظ اخلاقی و مالی و فساد در مفتضح‌ترین وضعیت هستند. سلطنت‌طلبان چه حرفی برای گفتن برای ملت ما دارند؟ رضاخان و پسرش میلیاردها دلار از این کشور غارت کردند و رفتند و حال آیا این طیف می‌تواند خود را نماینده ملت در مقابل جمهوری اسلامی معرفی کند؟ آن هم در حالی که شغل اینها مملکت‌فروشی و وطن‌فروشی است و چنین جریانی قطعا نمی‌تواند مورد اعتماد مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بدتر از آنها منافقین هستند که رهبر آنها به لحاظ اخلاقی و مالی و فکری، کثیف‌ترین کارنامه را دارد و بزرگترین جنایت‌ها و کشتارها را علیه مردم ایران انجام دادند و امروز اصلا در اندازه یک گروه اپوزیسیون نظام نیستند. به عقیده من نعمتی که خدا به ما داده این است که مخالفان قسم‌خورده نظام جزو کثیف‌ترین و نجس‌ترین موجودات هستند که بویی از انسانیت نبرده و حتی از داعش بدتر هستند زیرا وطن‌فروش هستند و مردم به وطن‌فروشان اعتنایی نمی‌کنند هرچند پر سر و صدا باشند.

انبارلویی در پایان اظهار کرد: نظام ضمن قاطعیت در مقابل تحرکات مزدوران این جریانات در داخل، اعتراضات واقعی و طبیعی مردم را نسبت به عملکرد مسئولان یا یک تصمیم، به رسمیت می‌شناسد و حرف مردم را می‌شنود و تصمیمات اقتصادی دولت یا مجلس نیز در پاسخ به همین اعتراضات واقعی مردم است که نمونه آن اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، افزایش حقوق بازنشستگان و عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها و ... است. در واقع بنای نظام و خواست مردم هم حفظ مرز میان اعتراضات واقعی و اغتشاش‌گری برای سوء استفاده از اعتراض مردم، برای حفظ امنیت معترضان واقعی و شنیده شدن مطالبات آنهاست. 

مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha