بدرفتاری‌های دیگران را با رفتار شایسته پاسخ دهیم + عکس
کد خبر: 4062411
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

بدرفتاری‌های دیگران را با رفتار شایسته پاسخ دهیم + عکس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه باید بدی دیگران را با خوبی‌ها و رفتار شایسته جواب داد تا با انجام این رفتار شایسته شامل روزی و برکت از سوی خدا شد، گفت: خداوند تمامی زندگی‌ها را براساس یک کانون عقلانیت، محبت، قاعده رشد و معنویت پایه‌گذاری کرده است، لذا مرد در کانون خانواده باید برای همسر و فرزندانش، سراسر محبت‌آمیز رفتار کند تا نزد خدا نیز محترم شمارش شود.

حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرزبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز، ۱۶ خردادماه، در جشن «بچه‌های آفتاب» که از سوی کانون فرهنگی هنری شهيد منصوری به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت با حضور دختران در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: متعالی کردن اندیشه امت و جذب قلوب موحدین و مسلمانان یکی از کارهای رسالتی و اجتماعی‌ امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بود. 

وی با بیان اینکه اگر انسان می‌خواهد بر مبنای قواعد الهی زندگی کند، بهترین قاعده و سبک زندگی برای او جریان پیدا می‌کند، افزود: خداوند تمامی زندگی‌ها را براساس یک کانون عقلانیت، محبت، قاعده رشد و معنویت پایه‌گذاری کرده است، لذا مرد در کانون خانواده باید برای همسر و فرزندانش، سراسر محبت‌آمیز رفتار کند تا نزد خدا نیز محترم شمارش شود، پس باید بدی دیگران را با خوبی‌ها و رفتار شایسته جواب داد تا «وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ» با انجام این رفتار شایسته شامل روزی و برکت از سوی خدا شد. 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه در قرآن ۳۸ مرتبه كلمه معروف به كار رفته كه ۱۵ مرتبه آن مربوط به خانواده و همسردارى است، يعنى شيوه برخورد زن و مرد در زندگى بايد شايسته و پسنديده باشد، گفت: رفتار شايسته چه در حال صلح و آشتى و چه در حال قهر و جدايى، از حقوق همسر است. به دليل ضعف جسمى و نارسايى، آداب و رسوم اجتماعى و تاريخى، حقوق زنان بيشتر پايمال شده و مى‌شود. لذا، بيشترين خطاب‌هاى قرآن در مورد مراعات حقوق به مردان است. 

در ادامه این مراسم از دختران شهدای مدافع حرم شهیدان حبیب‌الله شیری جعفرزاده، رضا ایزدیان، حیدر جلیل‌وند و گل‌محمد تقوایی از سوی سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اعطای لوح‌تقدیر تجلیل شد. 

یادآور می‌شود، برپایی غرفه کودک، قرآن و مشاوره به همت گروه جهادی منتظران مهدوی، همخوانی خانوادگی صلوات خاصه امام رضا(ع)، اجرای سرود «سلام فرمانده» از سوی گروه سرود پسران آفتاب البرز، نمایش فن‌های ورزش باستانی و زورخانه‌ای عیاران البرز، شاهنامه‌خوانی سیده‌کوثر موسوی، پخش نماهنگ «آمده‌ام ای شاه پناهم بده»، مدیحه‌سرایی رضا کیان در وصف مقام حضرت معصومه(س) و حضرت ثامن الحجج(ع)، اجرای مسابقه و اعطای جوایز به دختران از دیگر برنامه‌های جشن «بچه‌های آفتاب» بود.

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha