کارگاه آموزشی «مدیریت تربیتی فرزندان» در کمالشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4099001
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

کارگاه آموزشی «مدیریت تربیتی فرزندان» در کمالشهر برگزار شد + عکس

به‌همت انجمن اوليا و مربیان آموزشگاه دخترانه «فاطمیه» کمالشهر، نخستین کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با موضوع «مدیریت تربیتی فرزندان» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، کارگاه آموزشی خانواده، شامگاه 21 آبان‌ماه، با موضوع «مدیریت تربیتی فرزندان» و با حضور والدین دانش‌آموزان در نمازخانه آموزشگاه دخترانه فاطمیه کمالشهر شهرستان کرج برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا جنتیان، مشاور خانواده، در این جلسه با تأکید بر برنامه‌های خانواده‌سازی و نهادسازی، اظهار کرد: خانواده مهم‌ترین نهادی هست که بر شخصیت افراد تأثیر می‌گذارد. خانواده یک نهاد کوچک است ولی بر بزرگ‌ترین جوامع اثر دارد.

وی در ادامه گفت: والدین باید در خانواده مراقب باشند که آسیب‌های اجتماعی و ریشه رفتارهای ناصحیح اجتماعی مانند دزدی، بزهکاری و... به بار ننشیند، وگرنه موجب رویش و برپایی خانواده ناایمن با محصولات ناهنجار اجتماعی همچون خشونت، سرزنش، تحقیر، تنفر، مقایسه، قضاوت و بی‌مسئولیتی خواهد شد. 

این مربی سبک زندگی افزود: خانواده ایمن در جامعه موجب اثرات جریان‌ساز مثبت نظیر صمیمیت، درک، تفاهم، احترام، اعتماد، توجه به نیازها، برطرف کردن نگرانی‌ها، عشق و ایثار از خود گذشتگی می‌شود.

حجت‌الاسلام جنتیان با بیان اینکه اصلاح روابط زوجین، سبک زندگی و کنترل هیجان در مهارت‌های فردی موجب ایمن‌سازی مؤثر در نهاد خانواده می‌شود، عنوان کرد: سبک تربیتی سخت‌گیرانه، سهل‌انگاری، منفعلانه و سبک تربیتی مقتدرانه، چهار ساختار از انواع شبکه تربیتی است.

وی ادامه داد: سبک تربیتی سخت‌گیرانه، بدترین سبک و دیواری غیرقابل نفوذ بین فرزند و پدر و مادر است، در حالی که در سبک تربیتی مقتدرانه، دیواری ناسالم در روابط صمیمانه بین فرزندان و والدین وجود ندارد بلکه فاصله‌ها رعایت شده و روابط بهتری همراه با محبت و قاطعیت دارند. 

خبرنگار: هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha