جشن میلاد حضرت معصومه(س) در البرز برگزار شد + عکس
کد خبر: 4061244
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

جشن میلاد حضرت معصومه(س) در البرز برگزار شد + عکس

مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، از سوی کانون مهدویت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد‌ اسلامی استان البرز و کانون دانشجویی «دُرِ ناب» دانشگاه آزاد‌ اسلامی واحد کرج ویژه دانشجویان دختر در این دانشگاه برگزار شد.

جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) ذر البرزبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، ۱۰ خردادماه، از سوی کانون مهدویت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد‌ اسلامی استان البرز و کانون دانشجویی «دُرِ ناب» دانشگاه آزاد‌ اسلامی واحد کرج ویژه دانشجویان دختر در سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) البرز برگزار شد. 

سعید عزیزی، کارشناس روانشناسی و سبک زندگی قرآنی در این آئین با اشاره به اینکه پروردگار سبحان به‌عنوان یگانه خلقت به هر پیامبر و اولیای الهی خود یک امانت‌الهی را هدیه و عطا کرد و به پیامبر اسلام(ص) یک دختر به نام فاطمه زهرا(س) به همراه نزول سوره مبارکه کوثر عطا و هدیه کرد، اظهار کرد: دختر فلسفه همه خوبی‌ها در کانون خانواده است و نقش شخصیتی دختران در تمامی بخش‌های مختلف زندگی یک نقشی سازنده و ارزنده است. 

وی با تأکید بر اینکه اخلاق و تقوا محور همه مسائل در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی است، بیان کرد: کشف استعدادهای فرزندان براساس توانایی‌ها و انگیزه‌های صحیح یکی از تکالیف و رسالت‌های والدین در نهاد خانواده است. 

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه هیچ‌گاه نباید زندگی خود را با دیگران قیاس و مقایسه کنید و بهتر است برای بهتر‌ شدن حال خودتان و خانواده‌تان با حفظ روحیه هیجانی در مسیر مطلوب حرکت و تلاش کنید، افزود: از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین اعتقادات دینی آن است که بدانیم تمام عالم بر اساس حکمت الهی می‌چرخد و هیچ حادثه‌ و رویدادی بدون دلیل و مصلحت نیست؛ مهم این است که حکمت‌ها و مصلحت‌ها را بشناسیم و از درس‌های نهفته در آن عبرت بگیریم. به این جهت است که صبر در بلاها یکی از نشانه‌های معرفتی انسان‌های دارای هویت و هدف متعالی است. 

عزیزی با این مطلب که حجب، حیا، حجاب و داشتن پوشش مناسب در تمامی صحنه‌های رفتاری و ادراکی در واقع نماد افتخار و پرچم اعتقادی انسان‌های موحد و بانوان متقی است و اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) در این حوزه به‌عنوان بهترین الگوی اخلاقی و تقوایی بر ما هستند، گفت: نشاط یک حس درونی است و انجام تکالیف نشاط‌آور است و موفقیت انسان بسته به سعی و تلاش در مسیر اهداف متعالی و آرمانی بر محور توحید، سبک زندگی صحیح، عقلانیت، کسب مهارت‌های خلاقانه و ارزش‌طلبی است. 

وی در پایان به تحلیل خطرات شبکه‌های اجتماعی جبهه بیگانه و ساختار پیام‌رسان‌های مجازی در جنگ‌ نرم پرداخت و تصریح کرد: رشد فکری دانشگاهیان و نسل نوجوانان و جوانان جامعه در حوزه مهدویت و ترویج علوم قرآنی باید یکی از اولویت‌های متولیان امور و وزارتخانه‌های مرتبط باشد. 

یادآور می‌شود، اکران نماهنگ اخت‌الرضا، تجلیل از هم نامان بانوی شفیعه قمی و زوج‌های جوان دانشجو، برگزاری کرسی تلاوت با قرائت موسی مرادی، مولودی‌خوانی مهدی جعفری در وصف کریمه اهل‌ بیت(ع)، ثبت‌نام از جوانان مهدوی در کانون دانشجویی «دُرِ ناب» و توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی ویژه دختران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha