مبارزه با افراط‌گرایی از راه تقویت ارزش‌های دینی
کد خبر: 4062669
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
مفتی قزاقستان بیان کرد:

مبارزه با افراط‌گرایی از راه تقویت ارزش‌های دینی

نوریزبای حاجی تاگانولی، مفتی قزاقستان از طرح دولت قزاقستان برای مبارزه با افراط‌گرایی از راه تقویت و ترویج ارزش‌های دینی و با هدف دستیابی وحدت جامعه بشری خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، نوریزبای حاجی تاگانولی، مفتی قزاقستان، در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه کنفرانس «افراط‌گرایی مذهبی: جایگاه فکری و راهبردهای مقابله» از تدوین طرح مقابله با افراط‌گرایی از راه تقویت ارزش‌های دینی خبر داد.

این کنفرانس به همت مرکز سلام برای مبارزه با افراط‌گرایی متعلق به دارالافتاء مصر برگزار شده است.

به گفته مفتی قزاقستان دولت این کشور یک برنامه توان‌بخشی برای افرادی که جذب گروه‌های افراط‌گرا شده‌اند، نیز ایجاد کرده است.

وی افزود: حفظ دین و مقابله با گروه‌های تروریستی تنها با پیروی از راه پیشینیان و تقویت ارزش‌های دینی ممکن است.

صبح امروز سه‌شنبه، اولین همایش بین‌المللی «افراط‌گرایی دینی: جایگاه‌های فکری و راهکارهای مقابله» از سوی «مرکز سلام برای مقابله با افراط‌گرایی» متعلق به دارالافتای مصر آغاز به کار نمود.

شماری از مقامات دولتی و تنی چند از وزرا، علما و مفتی مصر به همراه هیئت‌هایی از بیش از 42 کشور به نمایندگی از رهبران ارشد مذهبی، وزرا، مردم، چهره‌ها و مفتیانی از سراسر جهان در این مراسم حضور دارند.

این کنفرانس از هفتم تا نهم ماه ژوئن و با حضور جمعی از مقامات، محققان، متخصصان و دانشگاهیان از کشورهای مختلف جهان از جمله ایالات‌متحده آمریکا، آلمان، ایتالیا، هند، لهستان، سنگاپور، مراکش، تونس و الجزایر برگزار خواهد شد.

 کنفرانس «افراط‌گرایی دینی: جایگاه‌های فکری و راهکارهای مقابله» با هدف بحث درباره پدیده افراط‌گرایی و ضرورت تبادل دیدگاه‌های مختلف در سه سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha