کشته شدن دو نفر در جریان ادامه اعتراضات به توهین به پیامبر(ص) در هند
کد خبر: 4063544
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

کشته شدن دو نفر در جریان ادامه اعتراضات به توهین به پیامبر(ص) در هند

طی ادامه تظاهرات اعتراضی به اظهارات مقامات حزب حاکم هند علیه اسلام و پیامبر (ص) دو نفر کشته شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، پلیس هند امروز شنبه اعلام کرد که در جریان تظاهراتی که مسلمانان روز جمعه در اعتراض به اظهارات توهین‌آمیز نسبت به پیامبر اسلام (ص) و توسط یکی از مقامات حزب حاکم هند انجام دادند، دو نفر کشته و بیش از 130 نفر دستگیر شده اند.

این کشور پس از اظهارات یک هفته پیش سخنگوی حزب حاکم هند (بهارتا جاناتا) به ریاست نارندرا مودی، نخست وزیر ناسیونالیست هندو در مورد جهان اسلام، شاهد تداوم اعتراضات علیه اظهارات مقامات دولت هند است.

در همین راستا، پس از نماز جمعه، مسلمانان در اعتراضات گسترده در سراسر هند و کشورهای همسایه به خیابان‌ها آمدند تا این اظهارات را محکوم کنند.

در شهر رانچی واقع در شرق هند، پلیس به سمت تظاهرکنندگان شلیک کرده که درپی آن دو نفر جان خود را از دست دادند.

طرح اظهارات توهین‌آمیز از سوی مقامات هندی علیه اسلام و پیامبر (ص) در حالی است که این اظهارات واکنش‌های بسیاری هم درپی داشته است؛ در شبکه‌های اجتماعی هشتگ «الارسول الله یا مودی» به شکل گسترده ای مورد توجه کاربران فضای مجازی در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی قرار گرفته است.

در همین رابطه در کشورهایی مثل مصر، عربستان و کویت بسیاری از کاربران خواستار تحریم کالاها و تولیدات هند شده و بر موضوع اخراج کارگران هندی از کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرده‌اند.

براساس آمار اعلام شده از سوی مقامات هندی، از مجموع 13.5 میلیون هندی که در خارج از کشور به سر می برند، 8.7 میلیون نفر در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مشغول به کار هستند و اکثر آن‌ها در امارات (3.4 میلیون نفر)، عربستان سعودی (2.5 میلیون نفر) و کویت (حدود یک میلیون نفر) مقیم هستند.

انتهای پیام
captcha