دستگاه‌های متولی با مصادیق هویت‌زدایی فرهنگی مقابله کنند
کد خبر: 4063251
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

دستگاه‌های متولی با مصادیق هویت‌زدایی فرهنگی مقابله کنند

امام جمعه کرج گفت: در قانون داریم که تظاهر به غربگرایی و بی‌هویتی ممنوع است و انتظار می‌رود نیروی انتظامی با رافت اسلامی و قاطعیت با مظاهرهویت‌زدا در جامعه برخورد کند.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ خرداد ماه کرج، گفت: کسانی که در این روزها به ساحت قدسی حضرت امام رضا(ع) بی‌ادبی کردند و افرادی که با آن‌ها همراهی کردند نتیجه عمل خود را به زودی خواهند دید.

امام جمعه کرج افزود: علت سکوت برخی متولیان را نمی‌دانیم، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه جدی‌تر ورود کند و جای مسلحت‌اندیشی نیست؛ مجموعه‌هایی که از این وزارتخانه مجوز می‌گیرند باید نظارت شوند.

حسینی همدانی اظهارکرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در نشست با هیات دولت فرمودند با فساد اخلاقی و فرهنگی بیرودربایستی باید مقابله کرد؛ جامعه فرهنگی باید اقدام لازم و حساسیت لازم را داشته باشد و فرصت استفاده از امکانات توسط افراد بدنام را ندهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دراین زمینه کوتاهی شود دشمنان و بدخواهان هجمه‌های سنگین‌تری به ارزش‌های دینی و الهی خواهند داشت.

این مسئول گفت: دشمنان می‌خواهند این محور وحدت اسلامی را از قداست بیندارند در حالی که نورالهی با فوت خاموش نمی‌شود و دشمنان نتیجه‌ای از عملیاتی که انجام می‌دهند نمی‌گیرند؛ اما آیا از مسئولیت ما در این باره کم می‌شود؛ عاشقان نباید سکوت کنند؛ دشمنان اهل بیت(ع) سخت کار می‌کنند تا دوستداران را از حساسیت بیندازند و بعد تست می‌کنند که جواب داده یا نه.

نماینده ولی فقیه در البرز ادامه داد: ما باید هوشیارانه اقدام کنیم؛ سرود فرمانده بسیار خوب است؛ همین حضور مسئولیت‌ساز است وقتی برای ما فروریختن ساختمانی در آبادان و هر جای دیگر که عزیزانی را از دست می‌هیم که باعث داغ دیدن ما است و عزای عمومی اعلام می‌کنیم باید برای اقداماتی که به تخریب مقدسات می‌انجامد روحیه اعتراضی خود را داشته باشیم.

امام جمعه کرج در خصوص اهمیت حجاب در جامعه اسلامی گفت: از جایگاه نماز جمعه برای کنترل بی‌حجابی چند سال است طرحی را بیان و تاکید کرده‌ام، اما انجام نشده و بی‌نتیجه مانده است؛ امروز حضور بانوان محجبه در استان البرز فراوان است؛ اگر این بانوان در صحنه حضور نداشته باشند حضور تعداد اندک افراد بدحجاب در جامعه جلوه پیدا می‌کند.

حسینی همدانی تصریح کرد: نباید از انقلاب اسلامی هویت‌زدایی شود؛ اساس انقلاب اسلامی فرهنگ و ارزش‌ است، اما با مقایسه تصاویر زمان پیروزی انقلاب و اکنون تفاوت‌هایی را مشاهده می‌کنیم؛ امروز در مغازه‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مکان‌ها اجازه تظاهر به بدحجابی داده می‌شود ضمن آنکه سگ‌گردانی از مظاهر فرهنگ غربی است.

امام جمعه کرج گفت: سگ‌گردانی و بدحجابی از مصادیق هویت‌زدایی فرهنگی است ضمن آنکه در قانون داریم که تظاهر به غربگرایی و بی‌هویتی ممنوع است و انتظار می‌رود نیروی انتظامی با رافت اسلامی و قاطعیت با مظاهر هویت زدا در جامعه برخورد کند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش در تفصیر سوره مبارکه عصر گفت: بر اساس آنچه درروایات مطرح شده صبر اعم است وانسان‌ها به خاطر طبیعت و گرایشی که به زمین و مادیات دارند که خداوند برای تعدیل این امیال پیامبران را به سوی بشریت فرستاد. ارتباط امر به معروف و نهی از منکر در همین خصوص است که گرایش انسان به مادیات را تعدیل نماید که سفارش به صبر ریشه در تحمل مسیر هدایتگری دارد.

حسینی همدانی گفت: اگر همه مسلمانان مقید به همین سوره مبارکه عصر باشند نقاط ضعف فردی و اجتماعی به قوت تبدیل می‌شود چرا که انسان به سبب اشتغال در امور طبیعی و غرق در شهوات انسانی مسیر خسران و زیان را در پیش می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha