خدمات جدید تولیت مسجدالنبی در آستانه موسم حج
کد خبر: 4063378
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

خدمات جدید تولیت مسجدالنبی در آستانه موسم حج

در آستانه موسم حج امسال، متولیان مسجدالنبی(ص)، برنامه‌هایی را برای رفاه حال زائران خانه خدا و مسجد پیامبر(ص) تدارک دیدند. این برنامه‌ها از نوسازی 155 هزار نسخه از قرآن‌های موجود در این مسجد تا تولید اپلیکیشن‌ برای تسهیل امور روزمره زائران و کارکنان را شامل می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از البلاد، در آستانه موسم حج تولیت مسجدالنبی، بیش از 155 هزار نسخه جدید قرآن کریم را جایگزین نسخه‌های قدیمی  کرد که شامل 9357 نسخه قرآن ترجمه شده به 52 زبان است.

همچنین عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس، رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی برنامه استقبال از کاروان‌های زیارتی پیشگام در سال جاری با شعار «خدمت به زائران ما افتخاری برای کارمندان ما است» را راه‌اندازی کرد. در این کمپین که شامل استقبال از زائران و نمازگزاران مسجدالنبی است، هدایایی به آنها اهدا می‌شود.

السدیس در دیدار با مسئولین مسجدالنبی، تدارکات مسجدالنبی را برای موسم حج امسال مورد بحث و بررسی قرار داد و از تلاش‌ها و دستاوردهای مسئولان در ماه مبارک رمضان قدردانی کرد. وی بر تسریع کار، بالا بردن سطح آمادگی و ارائه بهترین خدمات و وسایل برای رفاه حال زائران مسجدالنبی تأکید کرد.

اپلیکیشن «زائرون» به‌روز رسانی شد

السدیس همچنین از کتاب «کتابخانه مسجدالنبی(ص): تاریخ و چهره‌ها» رونمایی کرد. علاوه بر این، با هدف تسهیل در زیارت مسجدالنبی، دومین نسخه به‌روز رسانی شده اپلیکیشن «زائرون» راه‌اندازی شد.

اپلیکیشن زائرون شامل خدمات متعددی از جمله تسهیل دسترسی، سرویس اعتکاف، سرویس افطار برای روزه‌داران، برنامه زمانبندی برای ائمه جماعات و مؤذنان، اطلاع از وضعیت نمازخانه‌های مسجدالنبی، سرویس سفر من، آشنایی با مسجدالنبی، اوقات نماز، تماس با شماره یکپارچه، بازدید از نمایشگاه مسجدالنبی و بازدید از ساختمان تولیت امور مسجدالنبی است. این اپلیکیشن همچنین دارای پنج زبان در IOS و هفت زبان در اندروید به منظور تسهیل برای زائران و نمازگزاران مسجدالنبی است.
این افتتاحیه همگام با تحولات مطابق با چشم‌انداز 2030 عربستان و به دنبال بهره‌مندی از فناوری مدرن برای خدمت‌رسانی به زائران حرمین شریفین انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha