طرح عربستان برای مقابله با آژانس‌های جعلی حج
کد خبر: 4064220
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

طرح عربستان برای مقابله با آژانس‌های جعلی حج

مسئولان حج عربستان برای مقابله با کلاهبرداری آژانس‌های مسافرتی جعلی حج در کشورهای غربی پایگاه اینترنتی ثبت‌نام از زائران بیت‌الله الحرام راه‌اندازی کرده‌اند.

طرح عربستان برای مقابله با آژانس‌های جعلی حجبه گزارش ایکنا به نقل از فرانس 24، این پایگاه اینترنتی به داوطلبان اعزام به حج در کشورهای اروپایی این اجازه را می‌دهد که برای گرفتن ویزای حج در این پایگاه ثبت نام کرده و از کلاهبرداری آزانس‌های جعلی حج در امان باشند.

این طرح برای مسلمانان مقیم آمریکا، کانادا، اروپا، انگلیس و استرالیا اجرا می‌شود و بنا به گفته مسئولان وزارت حج و عمره عربستان هدف از آن مقابله با آژانس‌های مسافرتی جعلی است که از زائران کلاهبرداری می‌کنند.

بنا بر این گزارش، مسلمانان داوطلب اعزام به حج در این کشورها سالانه در قالب تورهای مسافرتی حج برای این فریضه ثبت‌نام می‌کنند، اما این سیستم خطرِ افتادن در دادم کلاهبرداری آزانس‌های جعلی یا ارائه خدمات به پایین‌ترین شکل ممکن را با خود دارد.

عربستان هفته گذشته آغاز ثبت‌ نام در این پایگاه اینترنتی را اعلام کرد و مهلت ثبت نام شب گذشته، 23 خرداد پایان یافت.

این پایگاه به نشانی www.motawif.com.sa راه‌اندازی شده است و به گفته مسئولان حج عربستان این سیستم، کیفیت خدمات و شفافیت در هزینه‌ها را برای زائران تضمین می‌کند.

گفتنی است، عربستان امسال پذیرای یک میلیون مسلمان از داخل و خارج از عربستان برای انجام فریضه حج خواهد بود و غیرسعودی‌ها با 850 هزار نفر، سهم بزرگی از این تعداد را به خود اختصاص خواهند داد.

انتهای پیام
captcha