وقوع بیش از 800 حمله اسلام‌هراسانه به مساجد آلمان در 8 سال اخیر
کد خبر: 4063457
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

وقوع بیش از 800 حمله اسلام‌هراسانه به مساجد آلمان در 8 سال اخیر

یک گروه حقوقی در آلمان اعلام کرد که از سال 2014 تا کنون بیش از 800 حمله اسلام‌هراسانه به مساجد این کشور انجام شده که در بیشتر موارد پلیس به درستی به آنها رسیدگی نکرده است.

به گزارش ایکنا به نقل آناتولی، ابتکار براندایلیگ(Brandeilig)، وابسته به  جمعیت مبارزه با تبعیض  FAIR International، اعلام کرد از سال 2014 تا کنون، بیش از 800 مسجد در آلمان مورد تهدید و حمله قرار گرفته‌اند، اما در بیشتر موارد، به این جنایات به‌درستی رسیدگی نشده است.

این گروه که اولین مرکز گزارش‌دهی حملات به مساجد در آلمان را تأسیس کرده است، بین ژانویه  2014 تا ژوئن 2022 نزدیک به 840 مورد حمله، خرابکاری و تهدید را ثبت کرده است.

تجزیه و تحلیل دقیق جنایات در سال 2018 نشان داد که عاملان این جنایات در بیشتر حملات ناشناس باقی مانده‌اند و این امر به حملات بیشتر علیه اماکن مذهبی مسلمانان توسط نئونازی‌ها یا افراط‌گرایان چپ دامن می‌زند.

این گروه در گزارش اخیر خود اعلام کرد: به طور کلی، میزان رسیدگی به حملات به مساجد را می‌توان بسیار پایین در نظر گرفت. در میان 120 حمله ثبت شده علیه مساجد در سال 2018، تنها در 9 مورد عاملان آن شناسایی شدند.

کارشناسان براندایلیگ با اشاره به اینکه حداقل 20 مورد از این حملات شامل آتش زدن مساجد می‌شد، تأکید کردند: این میزان باعث نگرانی است. این گروه اعلام کرد به‌طور کلی مأموران پلیس خیلی سریع در محل حوادث حاضر می‌شدند و بلافاصله تحقیقات را آغاز می‌کردند؛ با این وجود، تقریباً هیچ یک از این موارد تا امروز به نتیجه نرسیده است.

بر اساس این گزارش، بیشتر این حملات از سوی افراط‌گرایان راست یا گروه‌های نئونازی انجام شدند. این گزارش می‌افزاید که تعداد موارد گزارش نشده بسیار بیشتر است.

از سوی دیگر دولت آلمان روز گذشته(جمعه، 20 خرداد) اعلام کرد که 83 جنایت اسلام‌هراسی در سه ماهه اول سال 2022 در این کشور ثبت شده است که در آنها 5 نفر مجروح شده‌اند.

آلمان،  با بیش از 83 میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد. از میان نزدیک به 5.3 میلیون مسلمان این کشور، 3 میلیون نفر ترک‌تبار هستند.

انتهای پیام
captcha