اقامه نماز و حال خوب بندگی
کد خبر: 4063974
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

اقامه نماز و حال خوب بندگی

مدیر ستاد اقامه نماز البرز با بیان اینکه نماز خوب حال افراد را خوب می‌کند به شرط اینکه دائمی باشد، گفت: جوانی در زندگی حالش خوب بوده و از پوچی و ناامیدی رهایی و نجات پیدا می‌کند که اهل نماز باشد.

حجت الاسلام ابوالفضل مرادی رئیس ستاد اقامه نماز البرز

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، مدیر ستاد اقامه نماز البرز در جلسه دبیران ستاد اقامه نماز استان که 22 خرداد در سالن همایش‌های افق امامزاده طاهر(ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: رفتار ما از افکار ما نشئت می‌گیرد، بنابراین هرچقدر بتوانیم افکار مردم را به سمت درستی و کار صحیح هدایت کنیم جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت.

وی افزود: برای داشتن جامعه‌ای خوب باید از همان کودکی روی فرزندانمان سرمایه‌گذاری کنیم و تربیت دینی را برای آنها در نظر بگیریم. ستاد اقامه نماز البرز به‌عنوان ارگانی که بخشی از این وظیفه مهم را برعهده دارد در طول سال اقدامات متعددی را در این حوزه انجام می‌دهد.

این مسئول بیان کرد: امسال برای ترویج نماز و تربیت عبادی بین دانش‌آموزان 10 موشن‌گرافی توسط این اداره تهیه شد که از صداو سیما پخش شد.

مرادی در ادامه به موضوع ارزیابی ادارات در بحث اقامه نماز اشاره کرد و گفت: ما به تلاش دستگاه‌ها برای ترویج اقامه نماز توجه می‌کنیم و نظارت از نمازخانه‌ها به‌طور مدون در دستور کار ما قرار دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز البرز به ضرورت بارگذاری اقدامات انجام شده برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در سامانه سجاده تأکید کرد و افزود: دبیران ستاد اقامه نماز حتما باید اقدامات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

وی خطاب به دبیران گفت: برای ترویج نماز در جامعه وقت بگذارید. گاهی کوچکترین کار برای نماز بزرگترین نتیجه‌ها را می‌دهد.

مردای در ادامه با اشاره به برکات ترویج نماز در جامعه و اخلاق فردی، بیان کرد: نماز و نیایش با خدا می‌تواند ما را به لذت معنوی برساند و هم اینکه در ناملایمات زندگی حالمان را خوب کند، کسی که شبانه‌روز چند بار خلوت کرده و رابطه قلبی با خدای خود برقرار می‌کند هیچ‌وقت نباید حالش بد باشد و از اثرات روحی و روانی آن نیز برای خود به بهترین شکل استفاده می‌کند، دقیقا مثل کسی که در مقابل آفتاب نشسته و گرمی آن را احساس می‌کند.

وی اظهار کرد: نمازگزار به یقین می‌داند که از ذره حساب است و ریزترین کار نیک و بدش بدون پاداش نمی‌ماند؛ این باور همان چیزی است که به او آرامش و امنیت روانی می‌دهد، گرفتاری‌های دنیا، رنج ترک گناه و تکلف عمل به تکلیف را راحت و آسان می‌کند، اما بی‌نمازان از خیرات و برکات نماز بی‌بهره و گرفتار اضطراب و دلهره‌اند.

این مسئول تصریح کرد: تمام بدبختی و مشکلات ما از آنجا نشئت‌ می‌گیرد که ما انسان‌ها یاد خدا را در زندگی خود فراموش کرده‌ایم؛ کسی که خدا را فراموش کند باید منتظر زندگی سختی در دنیا باشد.

مرادی گفت: تنها کسانی می‌توانند در زندگی خود در برابر ناملایمات و خوشی‌ها حال خوب پیدا کنند که اهل نماز باشند؛ آن‌ هم نمازی که به آن مداومت ورزیده شود، نه نمازی که یک روز خوانده و روز دیگر ترک شود.

مدیر ستاد اقامه نماز البرز با اشاره به اهمیت نماز برای اولیای الهی، بیان کرد: اقامه نماز برای اهل‌ بیت(ع) و اولیای الهی آن‌قدر مهم بود که در سخت‌ترین شرایط هم دست از اقامه آن نمی‌کشیدند و به هر طریق ممکن و با هر روشی سعی می‌کردند در پیشگاه خدای خود حاضر شده و چند دقیقه‌ای به راز و نیاز با خدای خود مشغول باشند.

وی در پایان گفت: نماز خوب حال افراد را خوب می‌کند به شرط اینکه دائمی باشد، جوانی در زندگی حالش خوب بوده و از پوچی و ناامیدی رهایی و نجات پیدا می‌کند که اهل نماز باشد.

انتهای پیام
captcha