محکومیت عادی‌سازی رسانه‌ای مراکش با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4064091
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

محکومیت عادی‌سازی رسانه‌ای مراکش با رژیم صهیونیستی

درحالی که حدود دو هفته از اعلام تأسیس دفتر شبکه صهیونیستی آی 24 نیوز در مراکش می‌گذرد، روزنامه‌نگاران این کشور ضمن محکوم کردن عادی‌سازی رسانه‌ای با رژیم صهیونیستی خواستار تعطیلی فوری این دفتر شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از رای الیوم، روزنامه‌نگاران مراکشی در واکنش به فعالیت رسمی یک رسانه اسرائیلی در کشورشان، عادی‌سازی رسانه‌ای با این رژیم را جنایت علیه فلسطینی‌ها، مراکشی‌ها و بشریت توصیف کردند.

در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر شده است و ده‌ها نفر از روزنامه‌نگاران برجسته مغربی هم آن را امضا کرده‌اند، تأسیس دفتر شبکه اسرائیلی آی 24 نیوز در مراکش، برگزاری یک مراسم افتتاحیه برای آن در محوطه باستانی شاله در رباط محکوم و بسته شدن فوری دفتر شبکه درخواست شده است.

در این بیانیه تصریح شده است: افتتاح دفتر این شبکه اسرائیلی حرکتی برای تحریک احساسات مراکشی‌هایی است که آرمان فلسطین را همچون مسئله صحرای مغرب یک مسئله ملی برای خود می‌دانند.

در پایان ماه می گذشته، شبکه آی 24 نیوز اسرائیل از افتتاح دو دفتر در مراکش خبر داده و با انتشار یک ویدیو در حساب توییتری خود اعلام کرد که برای این منظور مراسمی هم در منطقه باستانی شاله در رباط برگزار شده است.

دولت مراکش هم در واکنش به این موضوع اعلام کرد که در راستای اجرای تمام توافقنامه‌های امضا شده با اسرائیل اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha