انگیزه فرزندآوری و تشکیل خانواده در جامعه تقویت شود
کد خبر: 4064687
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

انگیزه فرزندآوری و تشکیل خانواده در جامعه تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر ایجاد انگیزه، پشتوانه اقتصادی و ایجاد امید توسط دولت در جامعه به ویژه جوانان تأکید کرد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 26 خردادماه در دیدار با جمعی از کنشگران حوزه جمعیت، با اشاره به موضوع فرزندآوری و کاهش جمعیت جوان ایران اظهار کرد: فرزندآوری و تشکیل خانواده نیاز به انگیزه و پشتوانه دارد و باید به زوج‌های جوان و نسل جدیدی که می‌خواهند تشکیل خانواده دهند، به اندازه کافی اطمینان و انگیزه داده شود.

وی افزود: البته روحیه توکل در زوج‌های جوان کمرنگ شده و نگرانی در مورد مسائل اقتصادی در بین این قشر افزایش یافته و در نتیجه تمایل به فرزندآوری کاهش یافته است.

امام جمعه یزد با تأکید بر ایجاد انگیزه در بین خانواده‌ها برای فرزندآوری عنوان کرد: این انگیزه می‌تواند به صورت انگیزه معنوی و با توکل کامل به خدا باشد و یا می‌تواند به صورت انگیزه مادی باشد.

ناصری  تبلیغ و ترویج انگیزه‌های معنوی را یکی از ارکان مهم ایجاد انگیزه در بین زوج‌های جوان و خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: توکل و اعتماد به اینکه روزی‌رسان خدا است و همچنین گوش فرا سپردن به فرمان خداوند از نکات مهمی است که باید در همه امور از جمله ازدواج و فرزندآوری به آن توجه و ایمان داشت.

امام جمعه یزد اصلاح سبک زندگی، تشویق به فرزندآوری و اطمینان به خانواده‌ها از نظر اقتصادی را از دیگر موارد مهم در جهت فرزندآوری عنوان کرد و گفت: برای اصلاح جمعیت کشور و رشد جمعیت جوان، باید زوج‌های جوان را از نظر مادی و اقتصادی حمایت کنیم تا در جهت فرزندآوری نگرانی‌های اقتصادی برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان‌ خود افزود: فرزندآوری مسئله بسیاری مهمی است اما نباید از فرزندانی که در پرورشگاه‌ها و مراکز بهزیستی هستند غافل شد، خانواده‌ها می‌توانند با به سرپرستی گرفتن فرزندان بی‌سرپرست در جهت بخشیدن زندگی دوباره به این افراد و بهبود زندگی آنها مؤثر باشند.

انتهای پیام
captcha