تأثیر حمله تروریستی 2017 لندن در افزایش اسلام‌هراسی
کد خبر: 4065311
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۷

تأثیر حمله تروریستی 2017 لندن در افزایش اسلام‌هراسی

رئیس مسجد فینزبری پارک در شمال لندن هشدار داده که اسلام‌هراسی پس از حمله تروریستی 2017 در این منطقه تشدید شده است.

اعتراض مردم لندن به تشدید اسلام‌هراسی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گاردین، محمد کوزبار، رئیس مسجد فینزبری پارک در شمال لندن در مراسم گرامیداشت یاد قربانی حادثه تروریستی سال 2017 در این منطقه هشدار داد که اسلام‌هراسی پس از حمله تروریستی پنج سال قبل در این منطقه تشدید شده است.

مکرم علی، 51 ساله، در 19 ژوئن 2017  بر اثر حمله مردی به نام دارن آزبورن با یک ون به نمازگزارانی که در خارج از مرکز رفاه مسلمانان تجمع کرده بودند، کشته شد؛ دوازده نفر دیگر در این حادثه مجروح شدند.

انفعال مسئولان در مقابله با تشدید اسلام‌هراسی

محمد کوزبار، ادامه داد: مسلمانان هنوز در بریتانیا احساس امنیت نمی‌کنند.مشکلی که ما با آن روبه‌رو هستیم این است که از زمان وقوع این حمله، تغییر چندانی در مقابله با اسلام‌هراسی صورت نگرفته است.

کوزبار افزود که ترزا می را که در آن زمان نخست‌وزیر بود به یاد می‌آورد که قول داده بود برای مقابله با بیماری اسلام‌هراسی اقدام کند. با این حال پنج سال بعد هنوز تعریفی از اسلام‌هراسی در انگلیس وجود ندارد.

وی با اشاره به نهادینه شدن اسلام‌هراسی توسط دولت و برخی از رسانه‌ها گفت که وضعیت مسلمانان در بریتانیا بدتر شده است. او گفت: ما به عنوان مسلمان هنوز آثار این حمله را احساس می‌کنیم و تا زمانی که اسلام‌هراسی توسط مقامات و پلیس جدی گرفته نشود، احساس امنیت نخواهیم کرد.

روزینا اختر، دختر علی در میان کسانی بود که در مراسم یادبود حضور داشتند. او گفت که به عنوان یک زن مسلمان، از همه می‌خواهد هر گونه رفتار اسلام‌هراسی را با صدای بلند بیان کنند، تا اینکه فوراً با آن مقابله شود. او از پدرش به عنوان همسری دلسوز، پدری مهربان و پدربزرگ دلسوز که مورد تحسین همه بود یاد کرد.

خانواده قربانیان حمله تروریستی 2017 در شمال لندن

آزبورن در سال 2018 به اتهام قتل علی و تلاش برای قتل افراد دیگر به حبس ابد محکوم شد. قاضی در حکم خود گفت که هدف قرار دادن گروهی با لباس سنتی اسلامی از سوی این فرد، منعکس کننده ایدئولوژی نفرت او نسبت به مسلمانان است.

در جلسه رسیدگی به این پرونده اعلام شد که تبلیغات ضداسلامی احزاب راست افراطی و نشان‌دادن فیلمی به نام «سه دختر» در مورد یک گروه متجاوز در شهر «راچدیل» از سوی بی‌بی‌سی، سبب تحریک دارن اوزبورن علیه مسلمانان و حمله به مسجد شد.

تحت تأثیر این عوامل، این فرد ۴۸ ساله تصمیم گرفت که تا جایی‌که می‌تواند تعداد بیشتری مسلمان را به قتل برساند.

انتهای پیام
captcha