فراخوان اعتکاف در مسجد الاقصی در ماه ذی‌حجه
کد خبر: 4065631
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

فراخوان اعتکاف در مسجد الاقصی در ماه ذی‌حجه

فعالان فلسطینی در حمایت از مسجد الاقصی و جلوگیری از تجاوزات صهیونیست‌ها به این مسجد خواستار برگزاری مراسم اعتکاف در ماه ذی‌حجه شدند.

ایام اعتکاف نمازگزاران در مسجد الاقصی

به گزارش ایکنا به نقل از الرساله، فعالان شهر قدس برای برگزاری اعتکاف در 10 روز اول ماه ذی‌حجه در مسجد الاقصی و صحن‌های آن، به عنوان بخشی از مبارزه با تلاش‌های بی‌وقفه اشغالگران برای یهودی‌سازی آن، فراخوان دادند.

این فراخوان‌ها در شبکه‌های اجتماعی برای شروع اعتکاف در الاقصی از پنجشنبه 30 ژوئن (9 تیر) تا عید قربان آغاز شد.

به دلیل تشدید تجاوزات و هتک حرمت‌ مسجد الاقصی از سوی نیروهای پلیس اشغالگر و شهرک‌نشینان که به صورت روزانه به صحن‌های آن هجوم می‌آورند، اعتکاف دیگر محدود به ماه رمضان نیست. جوانان فلسطینی در هر مناسبت مذهبی سعی می‌کنند یکدیگر را به حضور در این مسجد دعوت کنند.

ماه گذشته داوود شهاب، مسئول اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی گفت: امروز و روزهای دیگر، امیدواری ما به حضور ملت فلسطین است.

وی افزود: امروز حضور گسترده اعتکاف‌کنندگان در مسجد الاقصی از تقسیم زمانی و مکانی این مکان مبارک و مقدس جلوگیری کرد و همین حضور آن را از خطر یهودی‌سازی مصون می‌دارد.

شهاب تأکید کرد: این حضور گسترده اعتکاف‌کنندگان در مسجد الاقصی مورد حمایت مقاومت است و با سلاح و شمشیر از غلاف کشیده شده آن مقاومت محافظت می‌شود.

انتهای پیام
captcha